اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

" شعری به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا ( س ) ( 15 ) " :

Related image

 بگذشت نُه بهار تو، در لاله زار من


من بلبل تو بودم و تو گلعذار من



ای با تو رشکِ هشت بهشت، آشیانه‌ام!


بنگر به چار لاله‌ی دلْ داغ‌دار من



چشمان خویش بستی و مژگان گره زدی


هم باز کن گره ز مژه، هم ز کار من



شمشیر، در غلافِ صبوری نهاده‌ام


تیغ زبان توست کنون، ذوالفقار من



ای ماه من! چه شد که نچیدی ستاره‌ای


از آسمان ِ دیده‌ی اختر نثار من!


دریای بی‌کناره‌ی غم؛ سینه‌ی من است


ای ساحل علی! تو بمان در کنار من

امّید ماندن تو، به دل ، پرورانده‌ام


(ای وای بـر من و دل امّیـدوار من)*


* هلالی جغتایی


***جواد هاشمی (تربت)***

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد