اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

عطسه نشانه سلامتی و ایمنی از مرگ


Image result for ‫تصویر گل نرگس‬‎
از نسیم خادم امام حسن عسکری(ع) نقل شده است که گفت: یک شب و به روایتی ده شب پس از ولادت حضرت صاحب‌الزمان(عج) بر آن حضرت وارد شدم و در همان حال عطسه کردم.
حضرت در جواب عطسه من فرمود: «یرحمک‌الله» رحمت خداوند بر تو باد. نسیم می‌گوید: من از این کلام و از این محبتی که حضرت به من نمود، بسیار خوشحال شدم.
 سپس آن حضرت فرمود: آیا می‌خواهی درباره عطسه کردن به تو بشارتی بدهم؟ عرض کردم: آری.
حضرت فرمود: «هوامان من الموت ثلاثهًْ ایام» کسی که عطسه کند تا سه روز از مرگ در امان است و نجات می‌یابد، زیرا عطسه نشانه عافیت و سلامتی است.(1)

______________________

1- بحارالانوار، ج 51، ص 5

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد