اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

بیداری ملت در سال 57



Related image


درآن سال ها که ظلم و ستم شاه و اطرافیانش به اوج رسیده بود و مردم عادی باهمه بدبختی و سختی هایی راکه نتیجه ی خوشگذرانی و جشن های سلطنتی شاه و عواملش بود را به گرده کشیده بودند مردی آمدکه با گفته هایش همه ی قلب ها رابا نور امید روشن کرد و راه روشن فرداها را به مردم نشان داد. او بود که وقتی با وعده های شاه به اعتمادمردم و اعتقاد خودش پشت پانزد و برسرحرف خودماندتاآخر ...


آری او کسی نیست جز امام خمینی (ره ) در آن سال ها که همچون زمستانی سردو برخی همه جا رادرخواب فروبرده بود همه ی مردم را به خواب خرگوشی برده بود . زمستانی سرد که از سوزسرما همه قلب ها یخ زده بود و هیچ نورامیدی درآن رخنه نمی کرد درآن سال ها امام خمینی ( ره ) با حرف ها و گفته هایش خواب را از چشمان مردم برد و نور امید را دوباره زنده کرد از طرفی ترس وحشت را به جان آن هایی انداخت که با تمام حرص و طمع چنگ به احوال و ثروت این مملکت انداخته بودند و داشتند تمام سرمایه کشور را به تاراج می بردند 


مردم که از ستم شاه و اطرافیانش خسته شده بودند با فرمایشات امام ( ره ) و با راهنمایی های او توانستند در آن فصل زمستان که همه جا یخ بسته بود توانستند بهار را به ایران بیاورند بهاری که گرما را به قلب ها هدیه کرد و امیدوار در دل ها زنده .


این انقلاب دست بیگانگان را هم که به نفت و دیگر ثروت ایران چشم داشتند را کوتاه کرد که می توان به امریکا و انگلیس اشاره کرد که ثروت نفت را جزوء دارایی و ثروت خود می دانستند این طلای سیاه رابه کم ترین قیمت از ایران خارج می کردند تنها نفت نبود که مورد دستبرد آن ها قرار می گرفت که انواع جواهرات سلطنتی که از قدیم و گذشته ما بود نیز از ایران خارج می کردند .


 همین طور انواع و اقسام کتیبه ها و عتیقه ها بود که به هردلیلی از ایران به سوی غرب می رفت امام در آن سال یعنی بهمن 57 دست همه ی آن ها از ثروت های بیشمارایران کوتاه ماند همان طور که امام ( ره )گفت انقلاب ما واقعا انفجار نور بود که در کل منطقه فروغ و روشنی خودرابه نمایش گذاشت این انقلاب هم چون زلزله سهمگین بنیان ظلام و ستم در منطقه را لرزاند و همه ی ستمگران و زورگویان را ترساند انقلاب اسلامی ایران نشانه ایستادگی مردم ستمدیده و رنج کشیده ایران اسلامی است که با دست خالی برشاه ستمگر پیروز شدند . 


زینب دستمزد - دهم علوم تجربی - دبیرستان شیخ الاسلام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد