اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

چیز کیک با رویه ژله


زمان آماده سازی
60 دقیقه
حداکثر زمان پخت
40 دقیقه
مناسب برای
12 نفر
1 1/2 پیمانه
آرد
1/2 پیمانه
شیر
2 عدد
تخم مرغ
1/2 پیمانه
روغن مایع
1 پیمانه
شکر
1 قاشق مربا خوری
بکینگ پودر
1/2 قاشق چای خوری
وانیل
200 گرم
پنیر ماسکارپونه
1 بسته
خامه صبحانه
1 قاشق سوپخوری
پودر ژلاتین
3 قاشق سوپخوری
پودر شکر
3 عدد
موز
1 بسته
ژله موز
1/3 پیمانه
آب
چیز کیک با رویه ژله



برای تهیه چیز کیک با رویه ژله ابتدا کیک آن را آماده می کنیم .
فر را روشن می کنیم تا گرم شود . آرد و بکینگ پودر را باهم ترکیب کرده و 3 بار الک می کنیم و کنار می گذاریم .
روغن و شکر را با همزن برقی آنقدر می زنیم تا کاملا باهم ترکیب شود و مایع یک دستی به دست آید . سپس تخم مرغ اول را اضافه کرده و 3 دقیقه هم می زنیم . تخم مرغ دوم را به همراه وانیل به مواد اضافه کرده و دوباره هم می زنیم تا کرم رنگ و کشدار شود .
حالا شیر را هم اضافه کرده و هم می زنیم . در پایان ترکیب مواد خشک را که از قبل الک کرده ایم را آرام و در چند مرحله به مایع کیک اضلفه کرده و با همزن دستی هم می زنیم تا آرد کاملا با دیگر مواد ترکیب شود .
کف قالب مورد نظر را چرب کرده و یا کاغذ روغنی می اندازیم و بعد مایع کیک را داخل قالب ریخته و به مدت 40 دقیقه در طبقه وسط فر در دمای 180 درجه سنتی گراد قرار می دهیم تا بپزد .
سپس کیک را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم تا کاملا خنک شود .
تا آن زمان ، لایه پنیری کیک را آماده می کنیم .
پودر ژلاتین را با 1/3 لیوان آب سرد ترکیب کرده و روی بخار کتری می گذاریم تا پودر ژلاتین در آب حل شده و مایع شفافی به دست آید . سپس از روی کتری بر می داریم تا خنک شود .
خامه صبحانه را با پودر شکر مخلوط کرده و هم می زنیم تا کاملا باهم ترکیب شوند ( نیازی به فرم گرفتن خامه نیست )
سپس وانیل و پنیر ماسکارپونه را هم اضافه می کنیم و هم می زنیم تا پنیر هم با خامه ترکیب شده و مایع یک دستی به دست آید . در پایان ژلاتین حل شده در آب را اضافه می کنیم .
بعد از اینکه کیک کاملا خنک شد ، از قالب خارج کرده و کاغذ روغنی آن را جدا می کنیم . سپس کیک را دوباره به قالب انتقال می دهیم . ترکیب پنیر و خامه را روی کیک ریخته و صاف می کنیم .
موزها را حلقه کرده و روی سطح پنیری می چینیم و بعد کیک را داخل یخچال قرار می دهیم تا پنیر خودش را بگیرد . ( یک ساعت کافی است ) .
یک بسته پودر ژله موز را در یک لیوان آب جوش حل می کنیم تا مایع کاملا شفافی به دست آید . سپس نصف پیمانه آب سرد را اضافه کرده و کنار می گذاریم تا کاملا خنک شود .
سپس نیمی از آن را آرام آرام و با قاشق روی موزها می ریزیم به طوری که روی موزها را بپوشاند و بعد چیز کیک را دوباره در یخچال قرار می دهیم . بعد از 15 تا 20 دقیقه که ژله روی کیک کمی خودش را گرفت و سفت شد ، باقی مانده ژله را روی چیز کیک ریخته و به مدت 2 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا آماده شود .
بعد از دو ساعت چیز کیک با رویه ژله ما آماده است .

  1. برای تهیه چیز کیک بهتر است از قالب کمربندی استفاده کنید . در غیر این صورت بعد از جدا کردن کاغذ روغنی از کیک ، کف و دیواره های قالب را با سلفون دو لایه کاملا بپوشانید و بعد کیک را به داخل قالب انتقال دهید .
  2. برای تهیه چیز کیک با رویه ژله از هر نوع ژله و میوه ای که دوست دارید می توانید استفاده کنید . 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد