اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

راهکارهای سعادت انسان(چراغ راه)


قال‌الامام علی(ع):
«قرأت التوراه والأنجیل و الزبور و الفرقان و اخترت من کل کتاب کلمه، فمن التوراه من
صمت نجی و من الانجیل: من قنع شبع، و من الزبور: من ترک الشهوات سلم من الافات،
و من الفرقان، من یتوکل علی‌الله فهو حسبه»

علی(ع) فرمود:
‌تورات و انجیل و زبور و فرقان را خواندم و از هر کتابی کلمه‌ای را انتخاب کردم:‌
از تورات: هر کس سکوت کرد (از بلاها و مهلکه‌ها) نجات یابد.
و از انجیل: هر کس قانع باشد سیر گردد
 و از زبور حضرت داود: هر کس هواهای نفسانی را ترک کند،
 از آفات درامان خواهد بود و
 از قرآن: هر کس بر خدا توکل کند خداوند او را کفایت می‌کند.(1)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- مواعظ العددیه، آیت‌الله مشکینی، ص 343
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد