77 عکس زیبا و رویایی پاییز برای بک گراند و پروفایل

قال النبی(ص): «من تعلم لتکبرمات جاهلا،

و من تعلم للقول دون العمل مات منافقا و من تعلمه للمناظرهًْ مات فاسقا،

و من تعلمه لکثرهًْ المال مات زندیقا، و من تعلمه للعمل، مات عارفا».

پیامبر اکرم(ص) فرمود: کسی که علم را برای خود بزرگ‌بینی و قدرت‌نمایی یاد بگیرد، اگر در این حال بمیرد جاهل از دنیا رفته است، و اگر کسی علم را برای سخن گفتن یاد بگیرد نه عمل کردن به آن، این فرد اگر در این حال بمیرد منافق مرده است، و اگر کسی علم را برای بحث و جدل با دیگران یاد بگیرد، اگر در این حال بمیرد فاسق و گمراه از مسیر حق مرده است، و اگر کسی علم را برای ازدیاد ثروت و اموال یاد بگیرد، اگر در این حال بمیرد زندیق (کافر) از دنیا رفته است. و بالاخره کسی که علم را فقط برای عمل کردن فرا بگیرد، اگر در این حال از دنیا برود، عارف مرده است.(1)

____________

1- مواعظ‌العددیه، آیت‌الله علی مشکینی(ره)، ص 262