اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

" شعری از رویاپوراحمدگربندی تقدیم به شهدای هفته دفاع مقدس "

                                         1                    2 

          دوست دارم ، دانه های الماس پاشیده بَر باغ کبود را بشمارم  

 

          دوست دارم ، زُورق طلایی بَر باغ کبود برانم    3  

 

          دوست دارم ، همره من تا باغ گلها بیایی  

 

          از اینجا تا پیچ آن درّه های سپید و کبود راهی نیست     4  

 

          پلکانی از گلهای سپید برایت خواهم ساخت      

 

                                  و   

          گلهای یاس را بدرقه راهت خواهم کرد  

 

          از اینجا همه چیز مانند نیلوفری کبود می ماند  

 

          پله ، پله با من بشمر تا دریاچه نقره فام   5   

 

          باغ نیلوفران آبی غرق در گلهای سپید است     5     

 

 

                             و  

 

          تارک سبز پیچکها از اینجا تاآن پایین می رود    

 

 

 

         دوست دارم ، همره من تا باغ خاطره ها     6  

 

         باغ آشنایی سبز ، بیایی  

 

         تو را شقایقی خواهم داد    

                                                    و   

 

         شاید لاله ای سبز پیچیده در عطر خاطر ه ها   6     

 

         تو را بَرگ عبوری خواهم داد  

 

         تا بَر دشت شقایق ها و اقاقی ها  

 

         پرواز یاد گلبرگ های یاس سپید را ببینی  

 

         تو را در شبی سَرد  

 

         در پشت آن قله های یاد واره ها  

 

         رها خواهم ساخت  

 

         دوست دارم ، دانه های شبنم نشسته بَر گلها را

                                 

       تا انتها حضور  

 

      بی خود ، ببینی  

 

      آنوقت ، تو را به باغ خاطره های همیشه جاوید خواهم بُرد  

  ------------------------------------------------------------------------------------  

     سرودۀ : رویا پوراحمد گربندی    

  

    ۱-     ستارگان  

2-     آسمان  

3-     هلال ماه  

4-     ابرهای سفید وخاکستری  

5-     جایگاه شهدا در بهشت  

6-     یاد و خاطره شهید

                                                                                

  

        

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد