اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

توصیه‌های حجت‌الاسلام حسین انصاریان برای رفع بلا



Image result for تصویر بهار


  حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان مفسر قرآن کریم و سخنران مذهبی با انتشار اطلاعیه‌ای توصیه‌هایی را به مردم پیرامون جلوگیری از بلایا و ابتلا به بیماری‌ها یادآور شد.
متن این اطلاعیه به شرح زیر است:
به همه مؤمنین و خصوصاً هموطنان عزیز توصیه می‌شود ضمن رعایت کلیه نکات و دستوراتی که متخصصین و اطبای محترم فرموده‌اند و رعایت بهداشت فردی که توجه به آن ضروری و لازم است و نیز پرهیز از ایجاد اضطراب بیجا و توکل به حضرت رب‌العالمین که همه چیز در ید قدرت اوست، جهت عنایت خاص حضرت رب‌العالمین به این نکات نیز توجه شود:



۱- از درگاه پروردگار طلب مغفرت نموده و ذکر استغفار زیاد گفته شود تا به استناد به آیه شریفه «اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَیْهِ یُرْسِلِ السَّماءَ عَلَیْکُمْ مِدْراراً...» مشمول رحمت حق واقع شویم.
۲- از گفتن ذکر «یارب» خصوصاً در قنوت و رکوع و سجده نماز و به‌ویژه در سجده آخر (به تعداد ۱۰ مرتبه) با حال خضوع و خشوع غفلت نشود.
۳- توصیه‌ای را که عالم ربانی و عارف بالله و فقیه کم‌نظیر مرحوم آیت‌الله‌العظمی حاج سیداحمد خوانساری (رضوان‌الله‌ تعالی‌ علیه) نسبت به قرائت ۶ آیه بعد از نماز صبح فرمودند، انجام گردد. (مشروح به پیوست می‌آید)
۴- به وجود مقدس حضرات معصومین خصوصاً حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با زیارت عاشورا توسل شود.
۵- ذکر یونسیه روزی ۴۰ بار گفته شود: «لا إِلهَ إِلاّ أَنْتَ سُبْحانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظّالِمِینَ».
امیدوارم همگان مشمول عنایت ویژه حضرت ارحم الراحمین و نظر کیمیا اثر حضرات معصومین به‌ویژه حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) واقع گردیم.


فقیر حسین انصاریان
آیات توصیه‌شده آیت‌الله العظمی خوانساری که از امیرالمومنین(ع) روایت شده است که هرکس این ۶ آیه را هر روز صبح بخواند خداوند متعال او را از هر بدی کفایت فرماید، هرچند او خودش را به هلاکت انداخته باشد، به قرار زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
1- قُلْ لَنْ یُصِیبَنَا إِلَّا مَا کَتَبَ ‌الله لَنَا هُوَ مَوْلَانَا وَعَلَى‌‌اللهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ (توبه:٥١)
2 - وَإِنْ یَمْسَسْکَ ‌الله بِضُرٍّ فَلَا کَاشِفَ لَهُ إِلَّا هُوَ  وَإِنْ یُرِدْکَ بِخَیْرٍ فَلَا رَادَّ لِفَضْلِهِ  یُصِیبُ بِهِ مَنْ یَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَهُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ (یونس:١٠٧)
3 - وَمَا مِنْ دَابَهًْ فِی الْأَرْضِ إِلَّا عَلَى ‌الله رِزْقُهَا وَیَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَمُسْتَوْدَعَهَا  کُلٌّ فِی کِتَابٍ مُبِینٍ (هود:٦)
4 - وَکَأَیِّنْ مِنْ دَابَّهًْ لَا تَحْمِلُ رِزْقَهَا ‌الله یَرْزُقُهَا وَإِیَّاکُمْ وَهُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ (عنکبوت:٦٠)
5 - مَا یَفْتَحِ ‌الله لِلنَّاسِ مِنْ رَحْمهًْ فَلَا مُمْسِکَ لَهَا وَمَا یُمْسِکْ فَلَا مُرْسِلَ لَهُ مِنْ بَعْدِهِ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ (فاطر:٢)
6 - قُلْ أَفَرَأَیْتُمْ مَا تَدْعُونَ مِنْ دُون ِ‌الله ِ إِنْ أَرَادَنِیَ ‌الله بِضُرٍّ هَلْ هُنَّ کَاشِفَاتُ ضُرِّهِ أَوْ أَرَادَنی بِرَحْمَهًْ هَلْ هُنَّ مُمْسِکَاتُ رَحْمَتِهِ قُلْ حَسْبِیَ اللَّهُ عَلَیْهِ یَتَوَکَّلُ الْمُتَوَکِّلُونَ (زمر:٣٨)
 در ادامه بگویید: حَسْبِیَ اَلله لا إِلهَ إِلاّ هُوَ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ اَلْعَرْشِ اَلْعَظِیمِ
از مرحوم آیت‌الله‌العظمی حاج سیداحمد خوانساری نقل شده است: در سال‌های دورتر، بیماری وبا به ایران و خوانسار آمده بود و در اثر آن در شهرستان خوانسار و در اکثر خانه‌ها، یک نفر یا بیشتر از دنیا رفتند؛ مگر خانه‌هایی که هر روز این آیات مبارکات را بعد از نماز صبح می‌خواندند که به آنها هیچ صدمه‌ای
وارد نشد.

" کیهان "

Image result for تصویر بهار



سراپا اگر زرد و پژمرده‌ایم

ولی دل به پاییز نسپرده‌ایم


چو گلدان خالی، لب پنجره

پُر از خاطرات ترک خورده‌ایم


اگر داغ دل بود، ما دیده‌ایم

اگر خون دل بود، ما خورده‌ایم


اگر دل دلیل است، آورده‌ایم

اگر داغ شرط است، ما برده‌ایم


اگر دشنه دشمنان، گردنیم!

اگر خنجر دوستان، گرده‌ایم!


گواهی بخواهید، اینک گواه:

همین زخم‌هایی که نشمرده‌ایم!


دلی سربلند و سری سر به زیر

از این دست عمری به سر برده‌ایم


دکترقیصرامین پور


سردار سلیمانی به دستور شهید حسن باقری مأمور می‌شود با نیروهایش

تنگه ابوقریب را حفظ کند.

تصویر ترفند سردار شهید سلیمانی برای حفظ تنگه ابوقریب

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، شهید سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده بی‌بدیل جبهه مقاومت پیشینه‌ای طولانی در دفاع مقدس دارد.

این شهید عزیز، همه تجربیات گران‌سنگش را به کار گرفت تا در جبهه وسیع‌تری علیه کفر حقانیت اسلام را اثبات کند. برای همین ضروری است که نگاهی به حضور شهید سردار سلیمانی در سال‌های دفاع مقدس داشته باشیم.متن زیر بخش‌هایی از کتاب «ذوالفقار» که در آن خاطرات شفاهی شهید حاج قاسم سلیمانی گردآوری شده است که قسمت سوم آن را در ادامه می‌خوانید:

«عملیات فتح‌المبین ده روزی طول کشید. ما با عراقی‌ها در دشت‌عباس درگیر بودیم. کمرسرخ دست ما بود و با خاکریزی که کنار امام‌زاده زده بودیم کنترل منطقه را در دست داشتیم. عراقی‌ها هم به سمت تنگه ابوغریب عقب نشینی کردند. از نیرو‌های ما هم یک گروهان مانده بود. بیشتر افراد یا زخمی بودند یا به شهادت رسیده بودند. بعد از چندین روز نبرد، در روز هفتم جنگ به شدت زخمی بودیم. دیگر نای حرکت نداشتیم.

هفت روز جنگ با زرهی و کاتیوشا‌های دشمن با امکانات محدود در حالی که ما فقط یک آتش‌بار توپخانه مأمور از آتش داشتیم که در چاه‌نفت مستقر بود و بردش به تنگه ابوغریب نمی‎رسید. جنگ با دشمن مسلح حسابی ما را خسته کرده بود. تمام گردن بچه‌ها طوقی از باروت نشسته بود. در گره‌های پیشانی و در پیچ و خم گردن بچه‌ها طوق سیاه باروت نشسته بود. ساعت دوازده شب، دیگر نمی‌توانستم از خستگی تکان بخورم.

پشت سنگر تدارکات برای لحظاتی خوابیده بودم که ساعت یک و نیم شب، برادرمان آقای غلامحسین بشردوست از راه رسید و بیدارم کرد. مدتی جستجو کرده بود برای پیدا کردن من. حسن باقری کنار جاده دشت‌آباد منتظرم بود. خدا رحمت کند حسن را. نقش ارزش‌مندی در عملیات‌هایی که انجام گرفت خصوصا طریق القدس، ثامن الائمه و بیت المقدس داشت. به تعبیر من، حسن، بهشتی جنگ بود. به تعبیر درست‌تر امام خمینی (ره) جنگ بود.

حسن داخل ماشین نشسته بود. محمدعلی ایرانمنش هم بود. به من گفت: آقای محسن رضایی گفته که امشب باید حتما تنگه ابوغریب را ببندید.

نقشه‌ای از تنگه ابوغریب داشتند تا مرا توجیه کنند که تنگه را ببندیم و از ورود دشمن به منطقه فتح‌المبین جلوگیری کنیم. احتمال داشت عراقی‌ها با عبور از رودخانه دویرج از طریق دشت چم‌سری به سوی ارتفاعات تینه و ارتفاعات رقابیه و ارتفاعات عین‌خوش بیایند و همه زحمات ما هدر برود. ساعت تقریبا یک بامداد بود و ما هیچ امکاناتی نداشتیم. سه گردانی که تقریبا یک هفته کامل درگیر بودند دیگر توان نداشتند. با وجود این، باید تنگه ابوغریب را می‌بستیم تا هم راه فرار بسته شود و هم نتواند با آوردن نیرو، قوایش را تقویت کند.

ما تنگه ابوغریب را هم ندیده بودیم. حسن روی نقشه تنگه ابوغریب را نشان داد. نیرو‌های ما آن‌موقع روی ارتفاعات ۲۰۲ بودند و از آن‌جا تا تنگه ابوغریب دوازده کیلومتر فاصله بود؛ یعنی در یک محلی ارتفاعات تینه و عین خوش به هم می‌رسند و جاده آسفالت از میان آن‌ها عبور می‌کند. به طرف دشت چم‌سری و از رودخانه دویرج عبور می‌کند و به طرف خاک عراق می‌رفت. به این نقطه تنگه ابوغریب می‌گفتند. من روی ارتفاع ۲۰۲ نزد بچه‌ها رفتم. از گردانی که روز اول آ‌ن‌جا وارد عمل شده بود، از سیصد نفر فقط صد نفر باقی مانده بودند. دویست نفر یا شهید یا زخمی شده و یا به هر طریقی از صحنه خارج شده بودند و ما ماندیم که برای حمله به دشمن چه بکنیم؟

با این صد نفر نمی‌شد به دشمن مسلح آماده حمله کرد. دست به یک ترفند زدیم. ترفندمان این بود که به بچه‌های ستادمان، که آن‌موقع ستادی هم نداشتیم، به همان بچه‌هایی که کار‌های ستادی را انجام می‌دادند، گفتیم هر چه ماشین دارید جمع کنید تا با چراغ روشن از چاه‌نفت بروند به طرف دشمن. آن‌جا تعدادی از ماشین‌های جهاد سازندگی و کمک‌های مردمی هم بود و آقای ترکان، استاندار آن‌موقع ایلام که مسئول زدن خاکریز در دشت‌عباس برای ما بود، تعدادی ماشین داشت.

ده یا دوازده کمپرسی همه را با چراغ روشن راه انداختیم طرف دشمن. یعنی تظاهر به آوردن نیرو و تجهیزات کردیم. صف طویلی از ماشین‌ها بود که وقتی حرکت کردند دشمن گمان کرد نیروی تازه نفسی به سویش می‌آید و تزلزلی در روحیه عراقی‌ها ایجاد می‌کرد. این عملیات باعث ترس عراقی‌ها می‌شد، یا فرار می‌کردند یا دست از مقاومت برمی‌داشتند. ثانیا قرار شد شهید حمید عرب‌نژاد با لودر جلودار ما شود و اولین درگیری را او بوجود آورد.

آن شب، با فاصله حدود بیست متر در پی هم بودیم. صبح ساعت هشت و نیم حرکت‌مان به سوی عراقی‌ها شروع شد، اما اثری از آن‌ها نبود. اول شب یک تیراندازی بین ما و آن‌ها شد و کم‌کم تیراندازی جای خود را به سکوت داد. صبح زود دیدیم سر و صدایی نیست. رفتیم روی تپه و دیدیم عراقی‌ها نیستند.

حمید عرب‌نژاد که در عملیات بیت‌المقدس به شهادت رسید و آدم متخصصی بود و برای حفظ و تثبیت شهر مهاباد زحمت زیادی کشید، با یک دستگاه لودر جلو حرکت کرد؛ چون ممکن بود عراقی‌ها در تپه کناری کمین کرده باشند و غافل‌گیر شویم، حمید را با لودر جلو فرستادم و بچه‌ها پشت سر حرکت کردند. عراقی‌ها کالیبر و آرپی‌جی داشتند و کار عرب‌نژاد خیلی خطرناک بود. قرار شد حمید چریک و تهامی با گرون بعدی پشت سر حمید عرب‌نژاد حرکت کنند. با این طرح، لااقل لودر زده می‌شد و بقیه می‌توانستیم آرایش دفاعی بگیریم و درگیر شویم. لودر رفت و ما پشت سرش حرکت کردیم. هر چه رفتیم، دیدیم عراقی‌ها نیستند.»

کد خبر : 4039113241631290955

 جام جم


نحوه شستشو و نگهداری میوه و سبزیجات در بحران کرونا


پاکیزگی میوه و سبزیجات برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های واگیر دار، یکی

از نکات مهم بهداشتی است که باید در شرایط کنونی مورد توجه قرار گیرد.


تصویر نحوه شستشو و نگهداری میوه و سبزیجات در بحران کرونا

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، یکی از دغدغه‌های این روزهای مردم، تمیز بودن میوه و سبزیجات است. از همین رو، توجه به توصیه‌های بهداشتی، تأثیر بسزایی در پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌های واگیر دار دارد.

- سعی کنید میوه و سبزیجاتی انتخاب کنید که ظاهری سالم و بدون پوسیدگی داشته باشند. پس از ورود به منزل کیسه‌های میوه و سبزی را در جایی مخصوص و دوراز دسترس کودکان قرار دهید؛ به گونه‌ای که تماسی با سایر وسایل منزل نیز نداشته باشند.

- پس از آنکه دست‌هایتان را خوب شستشو دادید، ظروف مخصوص حاوی مواد ضد عفونی کننده را درون سینک ظرفشویی قرار داده و میوه و سبزی را داخل آن بریزید. با گذشت زمان لازم بر حسب نوع ماده ضد عفونی کننده، میوه و سبزی را به خوبی آبکشی کرده و در سبد مخصوص قرار دهید.

- با اتمام عملیات ضد عفونی کردن میوه و سبزی، کیسه‌های پلاستیکی را دور انداخته و سینک و محل قرار دادن کیسه‌های خرید را شسته یا ضد عفونی کنید.

- به هیچ عنوان میوه و سبزی شسته نشده را درون یخچال قرارندهید و در صورتی که پس از شستشو آنها را خرد کرده‌اید در ظرفی با درب بسته در یخچال بگذارید.

- با اتمام کار دستگیره درب یخچال را ضد عفونی کنید و به یاد داشته باشید مصرف میوه و سبزی خام در بیرون از منزل در این روزهای کرونایی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

کد خبر : 4113004051356203000

جام جم

شعر انتظار .....


Image result for تصویر امام عصر

 

 

سوختم ز آتش هجران تو ای یار بیا
تا نکشته است مرا طعنه اغیار بیا

من همه عمر تو را جستم و نایافته ام
تو عنایت کن و یک لحظه به دیدار بیا

من که از کوی طبیبم نگرفتم خبری
تو که دانی چه گذشته است به بیمار بیا

جان به تنگ آمده بس در قفس کهنه به تن
بهر آزادی این مرغ گرفتار بیا

همه جا گشتم و دستم به وصالت نرسید
تو بنه پای به چشم من و یک بار بیا

یوسف فاطمه عالم همه مشتاق تواند
رخ بر افروز دمی بر سر بازار بیا

با وجودی که همه مست تماشای تو اند
لحظه ای را بتماشای من زار بیا

چه شود جلوه دهی خانه تاریک مرا
روز من شب شده اینک بشب تار بیا

خواب را راه ندادم بحرمخانه چشم
ز انتظارم مکش ای دولت بیدار بیا

در فراقت نه همین سوختم از اول عمر
تا دم مرگ همین است مرا کار بیا

سخن آخر میثم سخن اول اوست
سوختم ز آتش هجران تو ای یار بیا

شعر انتظار ....



 Image result for تصویر امام عصر

 


جمعه ها را همه از بس که شمردم بی تو
بغض خود را وسط سینه فشردم بی تو

بسکه هر جمعه غروب آمد و دلگیرم کرد
دل به دریای غم و غصه سپردم بی تو

تا به اینجا که به درد تو نخوردم آقا
هیچ وقت از ته دل غصه نخوردم بی تو

چاره ای کن، گره افتاده به کار دل من
راهی از کار دلم پیش نبردم بی تو

سالها می شود از خویش سؤالی دارم
من اگر منتظرم از چه نمردم بی تو

با حساب دل خود هرچه نوشتم دیدم
من از این زندگیم سود نبردم بی تو

گذری کن به مزارم به خدا محتاجم
من اگر سر به دل خاک سپردم بی تو

خانه دوست کجاست؟


Image result for تصویر زمستان


خانه دوست کجاست؟

در فلق بود که پرسید سوار

 آسمان مکثی کرد

رهگذر شاخه نوری که به لب داشت

به تاریکی شن ها بخشید و به انگشت

نشان داد سپیداری و گفت

نرسیده به درخت

کوچه باغی است که از خواب خدا

 سبزتر است

و در آن عشق به اندازه پرهای صداقت آبی است

میروی تا ته آن کوچه

که از پشت بلوغ سر به در می آرد

 پس به سمت گل تنهایی می پیچی

دو قدم مانده به گل      

پای فواره جاوید اساطیر زمین می مانی

و تو را ترسی شفاف فرا می گیرد

 در صمیمیت سیال فضا، خش‌خشی می‌شنوی:

کودکی می بینی

رفته از کاج بلندی بالا

جوجه بردارد از لانه نور

 و از او می پرسی

خانه دوست کجاست.

 

سهراب سپهری

سرنوشت عبرت‌آموز عالم بی‌عمل

Image result for تصویر زمستان



امام صادق(ع) فرمود: موسی(ع) یک همنشینی از یارانش داشت که بسیار عالم بود. روزی از نزد موسی(ع) غایب شد، کسی نمی‌دانست که او کجا رفته است تا اینکه موسی(ع) جریان را از جبرئیل(ع) پرسید: جبرئیل به موسی(ع) گفت: او دم در است که به میمون تبدیل شده است.


موسی(ع) به خداوند ناله‌ و زاری کرد و به جایگاه نمازش رفت و گفت: خداوندا! او رفیق و همنشین من بود، چرا این طور شد؟ خداوند فرمود: ای موسی! اگر آن‌قدر دعا کنی که بازوانت جدا شوند من دعای تو را درباره آن مرد اجابت نمی‌‌کنم. زیرا من او را حامل علم قرار دادم، ولی او علم را ضایع و تباه کرد و بر خلاف عملش عمل کرد. پس دیگری را به جای او پیدا کن! (1)
____________

1- کلیات حدیث قدسی، ص 155

میلاد مولود کعبه خجسته باد ....... 3


 

شعر ولادت امام علی اشعار ولادت امام علی

 

حال دل حور و ملک گردیده عالی

آمد به دنیا حضرت مولی الموالی

 

ذکر محبین، نور و تبارک، میلاد مولا، بادا مبارک

بر کلّ مخلوقان ولی آمد به دنیا

 

نجل ابوطالب علی آمد به دنیا

بادا مبارک مقدم مولود کعبه

 

تفسیر آیات وفا آمد خوش آمد

جان نبی مصطفی آمد خوش آمد

 

خاک حریمش، فخر و سعادت، قرآن بخواند، وقت ولادت

سیمای قرآن در کلام او عیان است

 

نور عیانش را چه حاجت بر بیان است

بادا مبارک مقدم مولود کعبه

 

من که به عشق ناب حیدر مبتلایم

در اعتکاف کنج ایوان طلایم

 

ذکر یا حیدر، اوج عبادات، بر معتکف ها، روح مناجات

یا رب به حقّ شیعیان مرتضایی

 

ما را نما با یا علی کرببلایی

بادا مبارک مقدم مولود کعبه

میلاد مولود کعبه خجسته باد ....... 2


 

شعر ولادت امام علی سازگار مولودی ولادت حضرت علی

 

اسوه تقـوی علی و مظــهر ایمــان علی
عـزت آل پیمـــبر ، عاشــــق جانـان علی


منشــاء جـود و سخاوت ، موج دریای وفا
لعل رخشـــان ولایت ،گوهــر تـابـان علی


منبع مهــر و محبت ، صــاحب لطف و کرم
افتـــخار شیـعیان و آیت الـرحمــــان علی

میلاد مولود کعبه خجسته باد ....... 1


 

شعر ولادت امام علی متن سرود امام علی

 

 در میـــان کعـبه جـان ، پـرتـو حق جلــوه گر شــد
فاطمه بنت اســد هم ، صــاحب زیبـا پسر شــد


کعبه آن شب ، غـرقـه در نـور دل افـروز خـدا بـود
آسمان کعبه گویی ، مظــهر صــدها گهـــر شــد


عطــر جـانبخش بهشـتی در فضــای کعبه پیچید
تا کـه میـــلاد ســعید مـرتضی فخــر بشــر شــد


مـژده میـــلاد مـولا ، می کنــــد از غم رهـــــــایم
زین بشارت کام امّت ، مملو از شهد و شکر شـد

ویتامین c از شما در برابر کرونا حفاظت می‌کند


نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد مصرف ویتامین c می‌تواند با تقویت

سیستم ایمنی بدن به مقابله با ویروس‌ها نظیر کرونا کمک کند.


تصویر ویتامین c از شما در برابر کرونا حفاظت می‌کند

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد ویتامین C عملکرد مغز را تقویت و با سرماخوردگی مقابله می‌‌کند.

پژوهش‌ها بیانگر آن است، ویتامین C در سنتز دوپامین که یک انتقال‌دهنده‌ عصبی است اهمیت دارد و همچنین در برابر استرس اکسیداتیو هم از مغز محافظت می‌کند.

بسیاری از افراد در سرمای زمستان و برای مقابله با سرماخوردگی و محافظت در برابر آن از مواد غذایی حاوی ویتامین c استفاده می‌کنند؛ در حال حاضر پزشکان در چین حتی به دنبال اثربخشی این ویتامین در برابر ویروس کرونا هستند.

این ویتامین با تقویت سیستم ایمنی بدن می‌تواند در برای ابتلا به ویروس‌ها نظیر کرونا از بدن محافظت کند؛ محبوبیت ویتامین c در این باور ریشه دارد که این ویتامین می‌تواند از سرماخوردگی جلوگیری کند؛ نظریه‌ای که نخستین بار در سال ۱۹۷۰ توسط Linus Pauling دانشمند برنده جایزه نوبل مطرح شد.

مطمئناً وقتی صحبت از عفونت یا ویروسی مانند آنفولانزا می‌شود، پذیرفته می‌شود که ویتامین C بخشی از پاسخ ایمنی بدن است؛ عقیده بر این است که این ویتامین باعث افزایش تولید گلبول‌های سفید خون می‌شود.

تحقیقات دانشگاه هلسینکی نیز در سال ۲۰۱۷ نیز نشان داد که دوزهای روزانه ۶ تا ۸ گرم می‌تواند علائم سرماخوردگی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

دانشمندان تأکید می‌کنند، رعایت تعادل در مصرف ویتامین‌ها نکته‌ای است که به اثربخشی هرچه بیشتر آنها کمک می‌کند.

کد خبر :

4106549464801733872

جام جم

میلاد جواد الائمه(ع) مبارک 2



شعر ولادت امام جواد, شعر ولادت امام محمد تقی

شعر ولادت امام محمد تقی (ع)

همین بس است که دردانه ی پدر بودی
دوام نسل پدر بودی و پسر بودی

 

درخت نخل ولایت فقط تو را کم داشت
برای نخل ولا  بهترین ثمر بود

 

اگر چه در پر قوی رضا بزرگ شدی
زبانزد همگان در دل و جگر بودی

 

خدا به نام شما زد جواد بودن را
ز هر که هست به مادر شبیه تر بودی

 

خدا نخواست فدایی مادرت بشوی
که حکمت است پس هر نبود و هر بودی

 

برای دین به جوانیت اکتفا کردی
تمام عمر کمت در دل خطر بودی

 

خدا مگر که بداند چه محشری می شد
به عمر نوح اگر منشاء اثر بودی

 

مسیر باد به امر تو شد جنوب-شمال
مدینه تا به خراسان که در سفر بودی

 

اگر چه تلخ تر از زهر بود دور و برت
به نام خویش به کام همه شکر بودی

 

به  کوری همه ی چشمهای شور عرب
همین بس است که دردانه ی پدر بودی
شاعر: مظاهر کثیری نژاد

 

میلاد جواد الائمه(ع) مبارک 1


شعر میلاد جواد الائمه(ع)
جواد آل علی جان ضامن آهو


قسم به آن که به گنجشک بال و پر داده
همان که بال قنوت دم سحر داده

قسم به سوره ی خورشید و آیه آیه ی آن
که نور را به دل روشن بشر داده

قسم به آه درختی بدون بَر، که جبر
شکوه ساقه ی خود را به یک تبر داده

دمیده بر دم صور مدینه اسرافیل
ترانه خوانده و آواز عشق سر داده

که هان تمامی هفت آسمان نظاره کنید
فلک به دامن خورشیدتان قمر داده

کسی که وارث پیغمبر است ابتر نیست
خدا دوباره به این خاندان پسر داده

پسر نه کوثر قرآن ضامن آهو
جواد آل علی جان ضامن آهو

همان که سجده گهش آسمان عیسی شد
همان که خاک درش کوه طور موسی شد

همان که ذره شد از لطف چشم او خورشید
همان که قطره ز شوق نگاش دریا شد

همان که روشنی چشم آسمانی هاست
ستاره ی سحر آسمان بابا شد

همان که در وسط طعنه ها و تهمت ها
رسید و قصه ی کوثر دوباره احیا شد

شاخص برتری تسلط بر نفس هنگام غضب

Image result for تصویر گل میخک

 


قال‌النبی(ص): «اشدکم من ملک نفسه عند الغضب»

پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود:

نیرومندترین شما کسی است که هنگام غضب بر خود تسلط داشته باشد. (1)
_____________________
1- نهج‌الفصاحه، ص 60، ح 306