اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

با خورشید انقلاب (خاطراتی از رهبر معظم انقلاب)

حلوا هویج دستورپخت توسط الهه آبی - کوکپد

 


 
 
نان و پنیر و حلوا برای افطاری


ما برای قضیه استهلال در دفتر مانده بودیم. شب با یکی از دوستان دفتر به نماز حضرت آقا رفتیم. بعد از نماز آقا فرمودند چطور شما این موقع-  موقع افطار-  در دفتر هستید؟ گفتیم برای استهلال مانده ایم. فرمودند خیلی خوب، افطار را برویم منزل ما. ما هم دلمان می‌خواست که برای افطار منزل آقا برویم، ولی تعارف هم می‌کردیم. گفتیم نه آقا در دفتر غذا تهیه کرده‌اند. فرمودند نه، بیایید برویم. ما هم رفتیم.

آقای حاج ناصر که پذیرایی می‌کند، مقداری نان و پنیر و سبزی و حلوا آورد. ما مقداری نان و پنیر، یک مقدار هم حلوا خوردیم. ولی منتظر بودیم که غذا را بیاورند. بالاخره افطار است و با غذایی باید ادامه پیدا کند. چون ما کنار آقا نشسته بودیم. ایشان چشمشان توی چشم ما نمی‌افتاد، مقداری آزادتر بودیم. آقای حاج ناصر که می‌آمد، من یک جوری علامت دادم که چیزی ادامه دارد یا نه، که اگر ادامه ندارد، ما همین را بخوریم و گرسنه نباشیم. اگر ادامه دارد، خوب خودمان را به اینها سیر نکنیم. علامتی دادم.

ایشان گفت نه، ادامه ندارد. ما همان نان و حلوا و همان نان و پنیر را خوردیم. ولی اگر دفتر می‌آمدیم، قطعاً غذایی که در دفتر درست کرده بودند برای همین پرسنلی که شیفت کاری داشتند چرب‌تر از غذای حضرت آقا بود.
بعد که افطار کردیم و حضرت آقا داخل تشریف بردند، ما به آقای حاج ناصر عرض کردیم که این چه افطاری بود؟ اگر ما دفتر بودیم یک غذای حسابی به ما می‌دادند. ایشان گفت که خانواده حضرت آقا مشهد مشرف شده‌اند و قبل از رفتن یک قابلمه بزرگ از این حلواها درست کرده‌اند. به اندازه این سه چهار شب، افطارمان هر شب حلوا است و با حضرت آقا نان و پنیر و حلوا می‌خوریم. گفتم سحر چه کار می‌کنید؟ ایشان گفت برای سحر هم آبگوشت درست می‌کنیم و به اندازه یک پیاله برای حضرت آقا آبگوشت می‌دهیم و بقیه‌اش را هم خودمان می‌خوریم.
این برنامه غذایی آقا بود. از این نمونه‌ها تقریباً فراوان است که واقعاًً زندگی آقا، یک زندگی کاملاًً زاهدانه است. یعنی من می‌توانم به جرأت عرض بکنم که زندگی ایشان از نظر کیفیت، هیچ فرقی با قبل از انقلاب نکرده است.
البته تعداد اولاد بیشتر شده‌اند، عروس، داماد و نوه و یک مقدار فضای بیشتری لازم است اما کیفیت زندگی هیچ فرقی نکرده است، همان زندگی، همان خانه، همان امکاناتی که ایشان در دوره قبل از انقلاب در مشهد داشتند، ما شاهدیم الان همان وضعیت هست.


* حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی(معاون وقت ارتباطات حوزه‌ای دفتر رهبری )، پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه، 24/7/1390.

«شعر امام زمان»

تبادل نظرهای نرگس_مست۹۸ | نی نی سایت

 

 

مجنون شدم که راهی صحرا کنی مرا
گاهی غبار جاده ی لیلا، کنی مرا


کوچک همیشه دور ز لطف بزرگ نیست
قطره شدم که راهی دریا کنی مرا


پیش طبیب آمده‌ام، درد می‌کشم
شاید قرار نیست مداوا کنی مرا


من آمدم که این گره ها وا شود همین!
اصلا بنا نبود ز سر وا کنی مرا


حالا که فکر آخرتم را نمی­کنم
حق می­دهم که بنده دنیا کنی مرا


من، سالهاست میوه ی خوبی نداده‌ام
وقتش نیامده که شکوفا کنی مرا


آقا برای تو نه ! برای خودم بد است
هر هفته در گناه، تماشا کنی مرا


من گم شدم ؛ تو آینه‌ای گم نمی‌شوی
وقتش شده بیائی و پیدا کنی مرا


این بار با نگاه کریمانه‌ات ببین
شاید غلام خانه زهرا کنی مرا


*علی اکبر لطیفیان*

جایگاه قیام‌های قبل از ظهور امام زمان (عج) (1)(پرسش و پاسخ)

بیا از بوده و نابوده بگذر



پرسش:


بر اساس روایتی از امام صادق (ع) که در آن هر قیام و خروجی را قبل از ظهور امام زمان(عج) مایه بلا و اندوه ائمه(ع) و شیعیان می‌داند، چگونه با انقلاب اسلامی قابل توجیه است؟
پاسخ:


روایات نفی قیام قبل از ظهور


در این زمینه روایات زیادی نقل شده که از میان آن‌ها به چهار مورد اهم  بسنده می‌کنیم:


1- در صحیفه سجادیه در بیان اسناد صحیفه  صفحه 75 روایتی از امام صادق(ع) نقل شده که می‌فرماید: هیچ یک از ما اهل‌بیت تا روز قیام قائم ما (حضرت مهدی(عج)) برای جلوگیری از ستمی و یا برای بپا داشتن حتی خروج نمی‌کند، جز آنکه بلا و آفتی او را از بیخ می‌کند، و قیامش اندوهی بر اندوه ما و شیعیان ما بیفزاید.»
2- امام سجاد(ع) می‌فرماید: به خدا سوگند! هرکسی از ما خاندان پیامبر قبل از قیام قائم قیام کند، همچون جوجه‌ای است که قبل از کامل شدن بالهایش از لانه‌اش پرواز کند، سپس کودکان او را بگیرند و با وی بازی کنند» (الکافی، ج 8، ص 264)
3- امام صادق (ع) می‌فرماید: هر پرچمی پیش از قیام قائم برافراشته شود، پس صاحبش طاغوت است که اطاعتش در مقابل اطاعت خدا است» (همان، ص 295)
4- امام صادق(ع) به سدیر می‌فرماید: ای سدیر! در خانه‌‌ات بنشین و مراقب زندگی‌ات باش و مادامی که شب و روز آرام است، آرام گیر. پس هنگامی که به تو خبر رسید که سفیانی خروج کرده است حرکت کن، و اگر شده با پای پیاده به سوی ما بیا» (وسایل‌الشیعه، ج 11، ص 36)


دسته‌بندی روایات و بررسی سندیت و دلالت
روایاتی که حکومت اسلامی و قیام‌های قبل از ظهور را نفی می‌کند به چند دسته و گروه می‌توان تقسیم کرد:


1- نفی مطلق هر نوع قیام
این دسته از روایات به صورت مطلق و عام هر نوع قیام و برافراشتن پرچمی را قبل از ظهور حضرت مهدی(عج) محکوم می‌کند. روایت اول را ابی‌بصیر از امام صادق(ع) نقل می‌کند که در بخش روایات به آن اشاره شد. و روایات دوم را مالک ابن‌ اعین از امام‌باقر(ع) نقل کرده که آن حضرت فرمود: هر پرچمی که قبل از پرچم حضرت قائم برافراشته شود، صاحب آن طاغوت است (مستدرک‌الوسائل، ج2، ص 248)
الف) سندیت
روایت «مالک ابن‌ اعین» به دلیل وجود «حسن‌بن‌علی‌بن‌حمزه) مخدوش است و سند آن قابل اعتماد نیست اما روایت «ابی‌بصیر» از نظر سندی صحیح است و به آن می‌توان اعتماد کرد.
ب) دلالت
این دسته روایات پرچم‌ها و قیام‌هایی را که دعوت به خویشتن می‌کند محکوم به بطلان و غیرقابل اطاعت دانسته است. در واقع اینها قیام‌هایی هستند که در مقابل حضرت قائم(عج) واقع شده‌اند و خود را امام زمان می‌نامند که رهبران چنین قیام‌هایی به طور طبیعی طاغوتی خواهند بود. ولی در این روایات پرچم‌ها و قیام‌هایی که در مسیر و جهت اهداف امام زمان(عج) باشد، مورد انکار قرار نگرفته‌اند، کما اینکه از سوی امامان معصوم(ع) قیام‌هایی مانند قیام زید و قیام یمانی مورد تعریف و تمجید قرار گرفته است.


2- شکست و به ثمر نرسیدن قیام‌ها
روایات بسیاری در این زمینه وجود دارد که مفاد آنها خبر از شکست و به نتیجه نرسیدن همه قیام‌هایی می‌دهد که قبل از ظهور حضرت قائم(عج) به وقوع می‌پیوندند. روایت اول از امام سجاد(ع) است که در مقدمه صحیفه سجادیه آمده و در بخش قبلی به آن اشاره شد. روایت دوم از امام صادق(ع) است که می‌فرماید: هیچ یک از ما اهل بیت، تا روز قیام قائم، برای جلوگیری از سمتی و به پا داشتن حقی قیام نمی‌کند مگر اینکه بلا و آفتی به او می‌رسد و قیام او بر اندوه ما و شیعیان ما می‌افزاید.(همان) همچنین روایتی دیگر از «ابی جارود» از امام باقر(ع) با همین مضمون نقل شده است. (مستدرک الوسایل، ج 2، ص 48)
الف) سندیت
در یک کلام تمامی روایاتی که در این زمینه از معصومین(ع) نقل شده است، سند آن مخدوش بوده و صحیح و قابل اعتماد نمی‌باشند.
ب) دلالت
آنچه از این دسته روایات استفاده می‌شود (بر فرض صحت سند) این است که امام(ع) درصدد بیان جواز یا عدم جواز قیام نیست، بلکه یک خیر غیبی را با توجه به شرایط و اوضاع جامعه بیان می‌کند که اگر کسی از ما اهل بیت قبل از قیام قائم بخواهد قیام کند پیروز نمی‌شود و به اهداف خود نمی‌رسد. اگرچه ممکن است آثار مهمی بر آن مترتب گردد. زیرا اگر منظور حضرت تخطئه هر گونه قیام قبل از ظهور قائم(عج) باشد، در این صورت قیام پدرش امام حسین(ع) نیز مورد تخطئه قرار خواهد گرفت. از طرفی برخی شیعیان در پاره‌ای از مقاطع خواهان قیام امام معصوم بوده‌اند به عنوان نمونه وقتی سدیر صیرفی از امام صادق(ع) می‌پرسد چرا قیام نمی‌کنید؟ و حضرت در پاسخ می‌فرماید: اگر به تعداد این گوسفندان (که هفده رأس بوده است) یاور داشتم، قیام می‌کردم. (کافی، ج 2، ص 242) بنابراین، مواضع امام در چنین شرایطی برای ایجاد روحیه تعادل و میانه‌روی در میان اصحاب خود بوده است.

ادامه دارد

ساحل وجود


عکس پروفایل گل های زیبا و عاشقانه با کیفیت بالا


عـــاشق روى توام، دست بـــدار از دل من

به خـــدا! جـــز رخ تو، حـــل نکند مشکل من

مهـــــر کـوى تو، در آمیختــــه در خلقت ما
عشق روى تو، سرشته است به آب و گل من

نیست جــــز ذکر گل روى تـو، در محفـل ما
نیست جــــز وصل تــو، چیز دگرى حاصل من

پاره کن پــرده انـوار، میـــان من و خـــود
تا کند جلـوه، رخ مـــاه تو انـــــدر دل من

جلـوه کن در جبـــل قلب من، اى یار عزیز
تـا چـو مـوسى بشود زنده، دل غافل من

در ســراپـاى دو عالم، رخ او جلوه ‏گر است
کـــه کنــد پــوچ، همـه زندگى باطل من

مــوج دریاست جهان، ساحل و دریایى نیست
قطـره اى از نـم دریاى تو شد، ساحل من

زد خلیل، عالم چون شمس و قمر را به کنار
جلــوه دوست نباشد، چـــو من و آفل من


امام خمینی (ره)

حکایت اهل راز

طبیعت بهاری لرستان- اخبار مستند - اخبار تسنیم - Tasnim



  وفای به عهد در حضور امام زمان(عج)!


 سیدعبدالکریم کفاش شخصی بود که مورد عنایت ویژه امام زمان(عج) بود و حضرت دائماً به او سر می‌زد. روزی حضرت به حجره کفاشی او تشریف آوردند در حالی که او مشغول کفاشی بود. پس از دقایقی حضرت فرمودند: «سیدعبدالکریم، کفش من نیاز به تعمیر دارد، برایم پینه می‌زنی؟»

سید عرض کرد: آقاجان به صاحب این کفش که مشغول تعمیر آن هستم قول داده‌ام کفش را برایش حاضر کنم، البته اگر شما امر بفرمائید چون امر شما از هر امری واجب‌تر است، آن را کنار می‌گذارم و کفش شما را تعمیر می‌کنم. حضرت چیزی نگفتند و سید مشغول کارش شد. پس از دقایقی مجدداًً حضرت فرمودند: «سیدعبدالکریم! کفش من نیاز به تعمیر دارد، برایم پینه می‌زنی!؟»

سید کفشی را که در دست داشت کنار گذاشت، بلند شد و دستانش را دور کمر مبارک حضرت حلقه زد و به مزاح گفت: قربانت گردم اگر یک‌بار دیگر بفرمایید کفش مرا پینه می‌زنی، داد و فریاد می‌کنم آی مردم آن امام زمانی که دنبالش می‌گردید، پیش من است، بیایید زیارتش کنید! حضرت لبخند زدند و فرمودند: «خواستیم امتحانت کنیم تا معلوم شود نسبت به قولی که داده‌ای چقدر مقید هستی.»
 کتاب: روزنه‌هایی از عالم غیب؛ آیت‌الله سیدمحسن خرازی، انتشارات مسجد مقدس جمکران



جاذبه های طبیعی فصل بهار در نهاوند + عکس


وقت نماز است


آیت‌الله بهلول(ره) می‌فرمودند: در دوران کودکی، روزی به همراه مادرم به گناباد می‌رفتیم. درشکه‌ای آمد و ما را سوار کرد. در بین راه، وقت نماز فرا رسید. مادرم به درشکه چی گفت: آقا ! وقت نماز است، کنار بزن ما نماز بخوانیم، ولی او توجهی نکرد و به مادرم گفت: توی این بیابان چه وقت نماز است؟! ولی مادرم خیلی اصرار کرد، تا اینکه سرانجام به جایی رسیدیم که آب داشت، مادرم گفت: نگه‌دار وگرنه پیاده می‌شوم. درشکه‌چی نگه داشت و ما پیاده شدیم و او رفت. مادرم نمازش را خواند و من خیلی می‌ترسیدم و‌ گریه می‌کردم و مادرم مرا آرامش می‌داد، در این هنگام درشکه‌ای آمد که معلوم شد مال فرماندار است. من و مادرم را سوار کرد و چون با مادرم نامحرم بود، فرماندار جلو رفت و کنار درشکه‌چی نشست و ما را با احترام و عزت خاص به شهر رساند! بله چون مادرم به نماز احترام گذاشت خدا هم به ما احترام گذاشت.
* اعجوبه عصر، بهلول قرن چهاردهم: شرح حال عالم مجاهد شیخ‌السالکین حاج شیخ محمدتقی بهلول، سیدعباس موسوی مطلق، ناشر: پیام جلال، 1385 ص 90

قرار نیست فقط جمعه‌ها انتظار ظهورت را بکشیم ....



تصاویر: طبیعت زیبای بهاری در گلستان

امروز جمعه نیست

آقای من
 

قرار نیست که فقط غروب‌های پنجشنبه تا غروب جمعه

سراغت را بگیریم
 

قرار نیست فقط جمعه‌ها انتظار ظهورت را بکشیم
 

شنبه هم می‌شود از دوریت ناله سر داد

یکشنبه هم می‌شود انتظارت را کشید

دوشنبه هم می‌شود دنبال گمشده گشت

سه‌شنبه هم می‌شود با آقا درد دل کرد

چهارشنبه هم می‌شود به خاطر آقا گناه نکرد
 

یا بن الحسن

دوریت درد بی‌درمان است
 

ای پسر فاطمه

امروز جمعه نیست اما

دلم برایت تنگ است

درین سرای بی کسی کسی به در نمی زند

 نسخه قابل چاپ - ویدئو / طبیعت زیبای ژاپن در فصل بهار - ایسنا


درین سرای بی کسی کسی به در نمی زند

به دشت پُر ملالِ ما پرنده پَر نمی زند

 


یکی ز شب گرفتگان چراغ بر نمی کُند

کسی به کوچه سارِ شب درِ سحر نمی زند

 


نشسته ام در انتظارِ این غبارِ بی سوار

دریغ کز شبی چنین سپیده سر نمی زند

 


گذرگهی ست پُر ستم که اندر او به غیرِ غم

یکی صلای آشنا به رهگذر نمی زند

 


دلِ خرابِ من دگر خراب تر نمی شود

که خنجرِ غمت ازین خراب تر نمی زند

 

 

چه چشمِ پاسخ است ازین دریچه های بسته ات؟

برو که هیچ کس ندا به گوشِ کر نمی زند

 


نه سایه دارم و نه بر، بیفکنندم و سزاست

اگر نه بر درختِ تر کسی تبر نمی زند

هوشنگ ابتهاج

درین سرای بی کسی کسی به در نمی زند

تصاویر زیبا از بهار شگفت‌انگیز ایران - تابناک | TABNAK



درین سرای بی کسی کسی به در نمی زند
به دشت پُر ملالِ ما پرنده پَر نمی زند


یکی ز شب گرفتگان چراغ بر نمی کُند

کسی به کوچه سارِ شب درِ سحر نمی زند


نشسته ام در انتظارِ این غبارِ بی سوار

دریغ کز شبی چنین سپیده سر نمی زند


گذرگهی ست پُر ستم که اندر او به غیرِ غم

یکی صلای آشنا به رهگذر نمی زند


دلِ خرابِ من دگر خراب تر نمی شود

که خنجرِ غمت ازین خراب تر نمی زند


چه چشمِ پاسخ است ازین دریچه های بسته ات؟

برو که هیچ کس ندا به گوشِ کر نمی زند


نه سایه دارم و نه بر، بیفکنندم و سزاست

اگر نه بر درختِ تر کسی تبر نمی زند

هوشنگ ابتهاج

مصرف پنیر کپک زده برای مقابله با کرونا


 

در راستای ادامه تلاش‌ها برای یافتن یک واکسن قطعی برای «کروناویروس»، محققان

همچنان به کشف موضوعات جدید راجع به کروناویروس جدید ادامه می‌دهند.

title

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، محققان در یک مطالعه جدید مدعی شدند که ویتامین «کا» (K) موجود در برخی پنیرها می‌تواند با کروناویروس مبارزه کند.

بیمارانی که تحت مراقبت شدید بیماری کووید ۱۹ قرار گرفتند و یا افرادی که جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند، از کمبود ویتامین «K» رنج می‌بردند.

این ویتامین معمولا در تخم‌مرغ، اسفناج و پنیر سخت رگه آبی یافت می‌شود.

پنیر رگه‌ آبی یا بلوچیز نوعی پنیر است که با کپک آبی پرورده می‌شود.

نتایج پژوهش جدید نشان می‌دهد که تغییر در رژیم غذایی ممکن است یکی از راه‌های مبارزه با کووید ۱۹ باشد.

پس از کشف ارتباط میان کمبود ویتامین و بدترین پیامدهای ناشی از کروناویروس، محققان روی فواید ویتامین K تمرکز کردند.

آن‌ها به بررسی بیمارانی پرداختند که در بیمارستانی در هلند بستری شده بودند.

بر اساس این بررسی، تخریب بافت الاستیک در ریه‌ها به دلیل لخته خون ایجاد می‌شود که به دلیل کووید ۱۹ بروز پیدا می‌کند.

در این پژوهش ادعا شده که ویتامین K می‌تواند از ریه‌ها در برابر بیماری ویروسی محافظت کند زیرا به تولید پروتئین‌هایی کمک می‌کند که در هنگام ورود به بدن به هنگام مصرف غذا و جذب در دستگاه گوارش، فرآیند لخته‌سازی را تنظیم می‌کنند.

«راب جانسن» از محققان پروژه اظهار کرد، این یافته‌ها می‌تواند نتایج امیدوارکننده‌ای نشان دهد. افراد می‌توانند برای مقابله با این بیماری فراگیر ویتامین K را جذب کنند. البته به جز افرادی که داروهای رقیق‌کننده خون مانند «وارفارین» مصرف می‌کنند.

وی ادامه داد، حتی افرادی که از عوارض کروناویروس رنج نمی‌برند، باید ویتامین K مصرف کنند چرا که این ویتامین به تقویت استخوان‌ها، رگ‌های خونی و ریه‌ها کمک می‌کند.

جانسن افزود، ویتامین‌های دیگری مانند ویتامین K۱ و K۲ وجود دارد که مشابه با ویتامین K هستند.

ویتامین K۱ در کلم بروکلی، اسفناج، گیاهان سبز، بلوبری و تمامی انواع میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شود.

ویتامین K۲ هم در پنیر هلندی و فرانسوی یافت می‌شود.

" جام جم "

تظاهرات بزرگ آمریکا مقابل کاخ سفید/ تصاویر


اعتراضات در سراسر آمریکا تمامی ندارد و ده‌ها هزار معترض برای دوازدهمین روز پیاپی به خیابان‌ها آمدند تا مرگ خشونت‌بار جورج فلوید را محکوم کنند.
اعتراضات در سراسر آمریکا تمامی ندارد و ده‌ها هزار معترض برای دوازدهمین روز پیاپی به خیابان‌ها آمدند تا مرگ خشونت‌بار جورج فلوید را محکوم کنند.

به گزارش اعتدال، به نوشته روزنامه دیلی میل،‌ روز شنبه نیروهای گارد ملی آمریکا اطراف کاخ سفید را تحت کنترل خود درآوردند و این عمارت را با حصارهای مشکی‌رنگ با ارتفاع بیش از دو متر به سنگرگاه تبدیل کردند.

ده‌ها هزار معترض آمریکایی روز شنبه به خیابان‌های واشنگتن آمدند که بزرگترین گردهمایی مردمی علیه خشونت پلیس و بی‌عدالتی نژادی روزهای اخیر تبدیل شد. اعتراضات به مرگ جورج فلوید برای دوازدهمین روز پیاپی ادامه دارد.

پیش از آغاز اعتراضات، خودروهای نظامی و افسرانی با لباس‌های جنگی بیشتر محوطه را بسته بودند که همین امر ترافیک ایجاد کرد و مقام‌ها انتظار داشتند که بین ۲۰۰ هزار تن تا یک میلیون تن در اعتراضات حاضر شوند.

به‌رغم شیوع کرونا و محدودیت‌ها تردد، انتظار آن می‌رفت که جمعیت انبوهی در پایتخت ایالات متحده تجمع کنند. هنوز برآورد رسمی از میزان شرکت‌کنندگان در اعتراضات روز شنبه در آمریکا منتشر نشده است اما برخی  باور دارند ده‌ها هزار تن در اعتراضات شرکت داشتند.

در همین حال موریل بوزر، شهردار واشنگتن دی‌سی رسما خیابانی مقابل کاخ سفید را به نام "بلک لایوز مَتر پلازا" نامگذاری کرد. پیتر نیوشم، رئیس پلیس واشنگتن دی‌سی گفت تحولات روز شنبه "احتمالا یکی از بزرگترین اعتراضات در این شهر" بوده است.

اعتراضات واشنگتن دی‌سی با اعتراضات دیگری در نیویورک، شیکاگو، لس آنجلس و دیگر شهرهای سراسر این کشور همراه شد. در فیلادلفیا، یک عروس و داماد به اعتراضات پیوستند و نوشته "زندگی همه مهم است" در دست داشتند.

معترضان آمریکایی خواستار اصلاح پلیس و خاتمه نژادپرستی سیستماتیک شدند. اعتراضات در چند روز اخیر عمدتا به طور مسالمت‌آمیز برگزار شده است.

تد ویلر، شهردار پورتلند هم نیروهای پلیس در بزرگترین شهر اورگان را موظف کرد تا تنها در واکنش به اقدامات خشونت‌باری که جان مردم را تهدید می‌کند، از گاز اشک‌آور استفاده کنند.

حدود ۳۰ هزار معترض شنبه در خیابان‌های شیکاگو حضور داشتند تا به خشونت پلیس و نژادپرستی اعتراض کرده و بر لزوم اصلاح سیستم پلیس در ایالات متحده تاکید کنند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که به مقام‌ها دستور سرکوب ناآرامی‌ها را داده است، در پیامی توییتری نوشت که تجمع روز شنبه به آن بزرگی که انتظارش می‌رفت، نبود. او نوشت: جمعیتی کمتر از انتظار در واشنگتن دی‌سی بود. گارد ملی، سرویس مخفی و پلیس دی‌سی کار فوق‌العاده‌ای انجام دادند. متشکرم!

گارد ملی آمریکا در واشنگتن دی‌سی اطراف بناهای مهم را بست و گشت‌زنی انجام شد. اعتراضات روز شنبه در سراسر آمریکا با دومین مراسم یادبود جورج فلوید ۴۶ ساله هم‌زمان شد که در تاریخ ۲۵ می، زمانی که در بازداشت پلیس بود، با خشونت بی‌حدی کشته شد.  

معترضان ماسک‌پوش که خواستار اصلاحات در ساختار پلیس هستند، در آمریکا و چهار قاره دیگر اعتراضات مسالمت‌آمیزی برای تحقق عدالت برگزار کردند. در واشنگتن هزاران تن در پایتخت، در نشنال مال، بنای یادبود لینکلن و محله‌های مسکونی تجمع کردند.  

هم‌زمان تظاهرات مشابهی در شهرهای دیگر آمریکا از جمله نیویورک، فیلادلفیا، لس آنجلس، سانفرانسیسکو، شیکاگو و کارولینای شمالی برگزار شده است.

معترضان روز شنبه از جمله در نزدیکی ساختمان کنگره، بنای یادبود آبراهام لینکلن و پارک لافایت که ماموران در آن راه نزدیک شدن معترضان به کاخ سفید را سد کرده بودند، تجمع کردند. هم‌زمان در کارولینای شمالی که زادگاه فلوید بود، مردم پیش از یک مراسم یادبود به او ادای احترام کردند.

روز شنبه همچنین در برخی دیگر از نقاط جهان از جمله لندن، ملبورن و سیدنی تظاهرات ضدنژادپرستی برگزار شد. تظاهرات استرالیا بر نحوه رفتار با بومیان این کشور متمرکز بود.

در ریفورد کارولینای شمالی صدها تن با گذاشتن گل در کنار تابوت فلوید در یک کلیسا در نزدیکی محل تولدش به او ادای احترام کردند. بعد از آن مراسمی خصوصی با حضور اعضای خانواده‌اش در کلیسا برگزار شد. روی کوپر، فرماندار این ایالت دستور داد پرچم‌ها به احترام فلوید روز شنبه به حالت نیمه برافراشته درآیند.
در بوفالو، دو مامور پلیس به تعرض درجه دو متهم شدند. این‌ها مامورانی بودند که یک مرد ۷۵ ساله را هل دادند و باعث جراحت شدید او شدند. اداره پلیس این ماموران را بعد از انتشار ویدئویی از صحنه حادثه روز پنجشنبه به مرخصی بدون حقوق فرستاد. مارتین گوگینو، تظاهرکننده مضروب با جراحات شدید اما وضعیت پایدار در بیمارستان بستری است.



" پایگاه خبری تحلیلی اعتدال "

در جا زدن عابدان جاهل

نمایی زیبا از طبیعت گرگان - تابناک | TABNAK


امام علی‌(ع) فرمود: عبادت‌کننده‌ای که عبادتش از روی فهم و دانایی نیست، مانند الاغ آسیا است که فقط به دور خود می‌گردد و از جای اولش دور نمی‌شود.

رکعت نماز شخص دانا، بهتر از هفتاد رکعت نماز شخص نادان است. زیرا وقتی فتنه و تباهکاری به شخص دانا روی می‌آورد، او به وسیله دانش خود،‌ از آن بیرون می‌رود.

ـــــــــــــــــــــــــــــ
1- بحارالانوار، ج 1،‌ ص 124

ویژگی‌های بهشت و جهنم دنیایی

چشم‌اندازهای زیبای طبیعت بهاری سنندج+تصاویر- اخبار استانها - اخبار ...


 

قال‌الامام‌الباقر(ع):

«الجنه محفوفه بالمکاره و الصبر،

فمن صبر علی‌المکاره فی‌الدنیا دخل الجنه،

و جهنم محفوفهًْ باللذات و الشهوات،

فمن اعطی نفسه لذتها و شهوتها دخل النار»


امام باقر(ع) فرمود: بهشت در ناگواری‌های دنیا و بردباری در برابر آن قرار دارد. پس هرکس بر این ناگواری‌ها شکیبایی ورزد، وارد بهشت می‌شود، و دوزخ الهی با کامجویی‌ها و شهوت‌رانی‌های (افسارگسیخته) همراه است. پس هرکس خود را با این لذت‌ها وانهد، پای در آتش خواهد گذارد. (1)

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1- اصول کافی، ج 2، ص 89

فریادرس مسافران این فجر ....


نغمه بهاری | گالری عکس مینافام

خوش باش دلا که مهربان می آید


در باغ نظر گل نهان می آید

فریادرس مسافران این فجر

 

آن مهدی صاحب الزمان می آید

مرتضی نوربخش

کبد را با این ۸ روش پاکسازی کنید


 

کبد مسئول اصلی سم‌زدایی در بدن است و برای این کار باید سالم و پاک باشد. برای بسیاری از ما که قند و چربی ناسالم زیادی را مصرف می‌کنیم، احتمالاً عملکرد کبد به مخاطره می‌افتد. نشانه‌هایی مثل پوست کدر و چاق شدن را جدی بگیرید. این کارهای ساده را انجام دهید و کبد خود را دوباره به حالت اولیه خود بازگردانید.

title

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، کبد ما به صورت طبیعی هر روز پاکسازی می‌شود و خودش را ترمیم می‌کند.

کبد مسئول اصلی سم‌زدایی در بدن است که بیش از ۵۰۰ عملکرد در بدن برعهده اوست. کبد سموم خون را فیلتر و آن‌ها را خنثی می‌کند.

مواد شیمیایی، هورمون‌های اضافی، قند، غذاهای فرآوری شده و غیره را تصفیه می‌کند و از طریق روده آن‌ها را خارج می‌کند.

راه‌های طبیعی و ساده‌ای وجود دارد که ما به وسیله آن‌ها می‌توانیم

کبدمان را سم‌زدایی کنیم:

۱. قند خون خود را پایین‌تر نگاه دارید. کربوهیدرات‌ها را از منابع سالم دریافت کنید. وقتی زیادی از حد قند مصرف می‌کنیم، کار کبد دشوار می‌شود. هوس شکر و شیرینیجات را کنترل کنید. احتمالاً علت‌هایی وجود دارد که شما این میزان از شیرینیجات را می‌خورید. دلیل را پیدا کنید و تا می‌توانید این میزان را کاهش دهید. قدم به قدم پیش روید تا دچار ولع نشوید.

۲. راه‌هایی برای کاهش استرس پیدا کنید. سم‌زدایی یک فرایند پاراسمپاتیک است، بنابراین اگر همیشه تحت فشار قرار داشته باشید، کار کبد را سخت می‌کنید. استرس ماهیچه‌های ما را سفت می‌کنید و انرژی از سیستم ترمیم بدن ما دور می‌شود و در نتیجه سم‌زدایی مطلوبی نخواهیم داشت. بنابراین به همین علت است که در زمان استرس، سموم بیشتری در سلول‌های چربی ذخیره می‌شود، زیرا انرژی لازم برای دفع آن‌ها وجود ندارد.

۳. روغن کرچک. استفاده از روغن کرچک، سه الی چهار مرتبه در هفته به شما کمک می‌کند سیستم کبد و لنفاوی شما تقویت شود. توجه داشته باشید که در دوران قاعدگی یا بارداری و شیردهی و در صورت داشتن آی یو دی بهتر است از این روش استفاده نکنید.

۴. عصبانیت خود را حل کنید. هیچ چیز مثل عصانیت‌هایی که حل نمی‌شوند، کبد را سنگین نمی‌کند. با یک مشاور یا درمانگر صحبت کنید تا مسائل خود را حل کنید.

۵. هر روز چربی‌های سالم بخورید. منابع حیوانی و گیاهی سالم را انتخاب کنید. چربی‌های سالم مانند کره، زیتون، آواکادو، تخم مرغ طبیعی و لبنیات خام را از یاد نبرید. در یک رژیم کاهش وزن هم که قرار دارید، حتما در خوراک روز خودتان، این چربی‌های سالم را بگنجانید.

۶. گوشت‌های ارگانیک بخورید. حداقل برای چند بار در هفته پروتئین‌های ارگانیک بخورید. روند زندگی مدرن ما، به شیوه‌ای پیش رفته است که در بسیاری از مواقع ما بدون آنکه بدانیم با مصرف پروتئین‌ها هم به بدنمان آسیب می‌رسانیم. بهتر است تجدید نظر کنیم و پروتئین‌های حیاتی ارگانیک را به بدنمان برسانیم.

۷. هر روز چغندر بخورید. این نوشیدنی را فراموش نکنید زیرا مانند افسانه‌ای برای کبد عمل می‌کند. کافی است مقداری آب چغندر صاف شده داشته باشیم و صبح به صبح برای مدتی از آن بنوشیم.

۸. تمرین یوگا و پیلاتس کنید. برای پایین آوردن سطح کورتیزول و استرس، ورزش‌های ملایمی مانند پیلاتس، یوگا و غیره را انجام دهید تا فشار استرس خود را کاهش دهید.

همچنین این ده ماده غذایی طبیعی را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا کبد سالم و پاکی داشته باشید:
 

سیر
مرکبات (گریپ‌ فروت، پرتقال، لیمو ترش و لیمو)
سبزیجات (کلم بروکلی و گل کلم)
زردچوبه
گردو
هویج
چای سبز و برخی از انواع چای‌های طبیعی 
آووکادو

توصیه‌های نهایی برای پاکسازی کبد

استفاده زیاد عطر و ادکل، تنباکو و مواد تمیزکننده سخت را متوقف کنید.

کم‌کم از مصرف الکل، دود، سموم دفع آفات، آب فیلتر نشده، مواد نگهدارنده غذا و ماهی‌های فلزی سنگین دوری کنید.

تمرکز خود را روی محصولات مراقبت شخصی و نظافت خود بگذارید.

غذاهای فرآوری شده، شکر، روغن‌های بی‌کیفیت و گوشت قرمز را به کم‌ترین میزان برسانید.

در غذاهای روزمره خود سیر و زردچوبه را بگنجانید.

مصرف آب را افزایش دهید. مرطوب بودن بدن باعث شستشوی سموم کبد و در نتیجه کمک به سم‌زدایی خواهد شد.

" جام جم "

زهی صیت نامت ز عالم فراتر .....

امام خمینی (س) - امام قبل از تبعید



مهین یادگارا زمین را زمان را
بلندا نگارا همین را هم آن را

بلندا نگارا مهین یادگاری
تو این خاک خونرنگ غیرت نشان را

زهی صیت نامت ز عالم فراتر
زهی عطر یادت گرفته جهان را


حنیف مقدم خلیل معاصر
که در هم شکستی ستمکارگان را

تو زنجیر زجر زبونان بریدی
هم از یاوه گویان بریدی زبان را

سر سرکشان را به چنبر کشیدی
که گردن شکستی تو گردن کشان را

ستم می گریزد ز درگاهت آری
که درخاک غلتیده آن آستان را

صلابت تو از کوه داری؟ زهی سهو
که کوه از تو دارد شکوه گران را

هم از شانه های تو دارد نشانی
اگر صخره بر خود نبیند تکان را

گره خورده با دین چنان صیت نامت
که فریاد تو یاد آرد اذان را

سلاح تو ایمان قرین تو قران
بریدی امان شاه صاحب قران را

نه تیغ و نه ترگ و نه هیهای لشکر
نه در گرفتی عنان وسنان را

نه اسبان تازی ز جیحون جهاندی
نه تسخیر کردی قلاع فلان را

نه بازو شکستی نه بارو گشودی
نه در بند کردی فلان خاندان را

نه تاج زمرد نه تخت زبرجد
نه بر تن قبا دوختی پرنیان را

چه کردی که این خیل مشتاق محروم
به درگاه تو تحفه آورد جان را

حکومت به دل ها مرام شما بود
که لرزاند تا بن دل حاکمان را

زهی فکر وتدبیر پیرانه تو
که در شورش آورد خیل جوان را

بزرگا اماما تو را دوست داریم
و هم نزهت نهضت جاودان را

گران بود داغ تو بر خلق زیرا
گرفتی تو از خلق خواب گران را

تو گفتی به اعجاز کشف و شهودت
که اسلام گیرد کران تا کران را

زمان چشم دارد به آن روز موعود
تماشای موعود صاحب زمان را

که خاک از فراوانی سبزه و گل
خجالت دهد باغسار جنان را

جهان از تماشای او گر بگیرد
بسوزاند از غمزه ای کهکشان را

ببخشد به یعقوب ها چشم بینا
بگیرد ز ایوب ها امتحان را 

بسی راز ناگفته را سر گشاید
بشوید هم از گرگ کنعان دهان را

بزرگا اماما تو را دوست داریم
و آن انقلاب بزرگ جهان را!

 

غلامرضا کافی