اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

مقاومت در فضای مجازی


با ۱۶ مورد از گل های مناسب فصل بهار آشنا شوید | وبلاگ گُل‌سِتان

صدای ماندگار احمد کاظمی

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، اقدام به انتشار صوتی از شهید احمد کاظمی کرده است.

در این صوت که برای اولین بار منتشر شده است، سردار شهید احمد کاظمی فرمانده لشکر 8 نجف اشرف، در چهاردهم اسفندماه سال 1363 در حین طراحی و آماده‌سازی عملیات بدر در مقر تاکتیکی جزیره در خصوص به یقین رسیدن شهدا قبل از شهادت سخن گفته است.

در این صوت می‌شنویم:

«چرا می‌گویند شهدا به یقین می‌رسند و از دنیا می‌روند؟ خُب! شهید واقعاً در آخرین لحظه از سختی‌ها قرار می‌گیرد، به خدا متوسل می‌شود، در همان توسل در آن حینی که دارد از دنیا می‌رود همه‌چیز برایش مشخص می‌شود. این دلیل واضحی برای این است که شهدا به ‌یقین می‌رسند. شاید یک بُعدش هم ایمان باشد، تکامل ایمانش از قبل باشد ولی خُب مگر نگفتند وقتی یک نفر در جبهه زخمی می‌شود همه گناهانش بخشیده می‌شود؟ وقتی اولین قطره خون از بدنش می‌ریزد تمام گناهانش بخشیده می‌شود؟ اگر ما به این مطلب اعتقاد داریم می‌گوییم که آن‌وقتی هم که به یک شهیدی فشار می‌آید، در لحظات خیلی سخت است به خدا متوسل می‌شود و در همان توسلش خدا را می‌شناسد، در همان توسلش اعتقاد یقین پیدا می‌کند.»

روایت صدثانیه‌ای


50 عکس شکوفه گیلاس بهاری با کیفیت بسیار بالا

راز مفقودی شــهدا

محمود می‌گفت:

- بچه‌های گروه تفحص شهداء در گرما و سرما، در جست‌وجوی پیدا شدن پیکرهای مطهر پاک شهیدان جاویدالاثر هستند.

خیلی زحمت می‌کشند و هر روز به امیدی برای پیدا نمودن پیکرشهدای عزیز می‌روند که بعضی وقتها روزها و هفته‌ها و شایدم ماهها نمی‌توانند پیکر شهید عزیزی را پیدا نمایند و با دل شکسته دست خالی بر می‌گردند.

پیدا نشدن آنها بستگی دارد به خواست شهید که در خلوت و مناجات‌هایش با معشوق و خدای خود چه گفته و خدا چه خواسته است. خیلی از شهدا این‌گونه شهید شدند که اثری از آنها نماند.

بعضی رازشان فاش شد و بعضی هم رازشان سربه مهر ماند که در«یوم تبلی السرائر» معلوم خواهد شد که آنها از خدا چه خواستند، و چه گرفتند.

عقل و فهم ناقص ما از فهم و درک رابطه عاشق و معشوق عاجز است. اللهم احشرنا مع الشهداء والصالحین

آمین.

موضوع: تفحص شهدا

راوی: محمود نجیمی

ابوالقاسم محمدزاده