اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

" به یاد حماسه آزاد سازی خرمشهر "






















































































                                      شهر من خونین شهر

 
شهر من، ای شهر پیکر سوخته!باغ و بستانت سراسر سوخته
  
با سموم بادها بر دامنتبید بندهای تناور سوخته
  
خاطرات سبز تو دیریست دیربا شقاقی های پرپر سوخته
  
روی دشت سینه خونین توسرو پژمرده، صنوبر سوخته
  
زنبق و یاس و گل و نسرین تودر هجوم باد صرصر سوخته
  
ایستاده بر فراز شانه اتنخل قد افراشته سر سوخته
  
در کنارت مادر از داغ پسر خواهر از داغ برادر سوخته
  
در دل و در سینه و پهلوی تو دشنه و شمشیر و خنجر سوخته
  
از فراق سینه سرخان شهید اشک در چشم کبوتر سوخته
  
نغمه هایت در گلو خشکیده است مثل پروازی که در پر سوخته
  
نی شگفت از غصه ات در آسمانگز هزاران مهر و اختر سوخته
  
غم مخور ای قهرمان شهر نجیب!دشمنان را می به ساغر سوخته
  
قهرمانان تو جاویدان شدنددشمنت با قهر داور سوخته
  
سبز می گردی در آغوش بهاراین بهارستان پیکر سوخته!
  

                                                                                              سیمین دخت وحیدی

نظرات 4 + ارسال نظر
نرجس شنبه 2 خرداد 1394 ساعت 18:22

یادباد آنروزگاران یاد باد

زهرا سادات شنبه 2 خرداد 1394 ساعت 18:32

مگر من ستاره ایی شوم و به آسمان دل عاشقان خدا

پر کشم ؛

مگر من ماه تابان گل های پرپرشده دشت شقایق گردم و

به آسمان پرکشم ،

تمامی دشت آلاله ها را روشن کنم

تا ببینی که چگونه لاله هادر نخلستان ها و کوهساران

نماز آخر عشق را خواندند و رفتند

تا فلق غوغایی به پا بود :

ملائکه همه صف در صف از عرش تا مهد پلکانی از

گل های سپید ساخته بودند تا به استقبال لاله های

خونین بال روند

تو کجا بودی تا قدرت عرصه اقلیم عشق را ببینی

من همیشه تا بوده و هستم به گستره ی همه ی

تاریخ : خاک پای آلاله های دشت جنونم

" تقدیم به سالار شهدا ثارالله (ع) و تمامی

شهدا "

کسی که اهل ریا نیست شنبه 2 خرداد 1394 ساعت 18:38

ما همه مخلص و فدایی همه شهدا هستیم

رویا سرگشته یکشنبه 10 خرداد 1394 ساعت 16:22

در کوچه های عاشقی با شماطی الارض کردم

جز عشق ندیدم

وادی به وادی

منزل به منزل

هفت مرحله طی شد

ای پیر

کی می آیی

من آواره ی آواره ترینم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد