اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

طنز: من چقدر خوشحالم!

   
غم چیست؟ چیزی که خیلی‌ها بخاطر نداشتن خیلی‌چیزها، آن را دارند.
چیزی که خیلی‌ها بخاطر داشتن خیلی چیزها، آن را دارند. کلاً چیزی که خیلی‌ها دارند.

تریبون مستضعفین – رضا احسان‌پور

images::

 تعریف غم:

چیزی که خیلی‌ها بخاطر نداشتن خیلی‌چیزها، آن را دارند. چیزی که خیلی‌ها بخاطر داشتن خیلی چیزها، آن را دارند. کلاً چیزی که خیلی‌ها دارند.

 

راه‌های مقابله با غم و ایجاد شادی:

۱- تلقین:

مواقعی که غمگین هستید، به خودتان تلقین کنید که غمگین نیستید. هر چند این روش معمولا جواب نمی‌دهد ولی بهرحال برای خودش روشی است. معمولا این روش با چند نفس عمیق و چند حرکت کششی شروع و با بغض، اشک و آه تمام می‌شود.

 

۲- عضویت در گروه‌های جوک وایبر، واتساپ و تلگرام:

شما حتی اگر سنگ هم باشید، بالاخره یک جوک در عالم هستی وجود دارد که شما را بخنداند؛ و طبق اصول احتمالات ریاضی، وقتی در عالم هستی برای شما یک جوک خنده‌دار وجود دارد، مطمئن باشید یک جوک خنده‌دار دیگر هم وجود دارد. بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که می‌توانید با عضویت در این گروه‌ها بخندید. بازدهی این گروه‌ها خیلی بیشتر از صحبت رودررو با دوستان و اعضای خانواده است. چون هر کدام از اعضای خانواده شما نهایتا یک یا دو لطیفه بلد هستند که اکثر آنها هم تکراری است. ولی شما می‌توانید در این گروه‌ها در هر دقیقه چند لطیفه نو و خنده‌دار بخوانید و بعد این لطیفه‌ها را برای دیگر افراد خانواده بفرستید و آنها را هم از غم نجات دهید.

 

۳- تماشای سریال:

اصولا سریال دو دسته‌است. یا کمدی و خنده‌دار است یا نیست. اگر کمدی و خنده‌دار بود که باعث می‌شود بخندید و غم و غصه را حداقل برای یکساعت فراموش کنید. (البته بدون احتساب پیام‌های بازرگانی بین سریال) اگر هم کمدی نبود، مطمن باشید شخصیت‌های سریال آنقدر بدبخت و بیچاره هستند که شما می‌توانید با مقایسه وضع و روز خودتان با آنها، خدا را صد هزار مرتبه شکر کنید و غم و غصه‌تان را فراموش کنید.

 

۴- تماشای اخبار، مطالعه روزنامه و …:

گفته‌ها و مصاحبه‌های برخی از مسئولین آنقدر خنده‌دار است که می‌توانید با مطالعه مداوم آنها، ریشه غم و افسردگیتان را بخشکانید. توصیه می‌کنم برای اینکه گفته‌هایشان خنده‌دارتر به نظر برسد، گفته‌های امروزشان را با گفته‌های چند سال یششان مقایسه کنید. کافی در قسمت جستجوی خبرگزاری‌ها، اسم آن مسئول محترم را به همراه یک کلمه جستجو کنید و کل آرشیو را بخوانید.

 

۵- فکر نکردن:

اصولاً هر کسی فکر می‌کند، غصه می‌خورد و وقتی غصه خورد، بیشتر فکر می‌کند و این روند همین طور پشت سر هم تکرار می‌کند. یکی از مهمترین راه‌های شاد زیستن فکر نکردن است. آیا شما تا بحال دیوانه‌ای دیده‌اید که عبوس و گریان باشد؟ اینکه دیوانه‌ها همیشه لبخند به لب دارند، موید این مطلب است. در ضرب المثل‌ها داریم که خنده بی‌جا نشانه کم عقلی است. یعنی کم عقلی باعث خنده از نوع بی‌جا می‌شود. هنر شما می‌تواند تبدیل خنده بی‌جا به خنده باجا باشد.

" سایت خبری تحلیلی تریبون مستضعفین "

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد