اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

خواص اسما ء الحسنی ( 21 ) :

علیم :

 

از اسماء حسنای الهی است و "  137  " بار در قرآن کریم آمده است .

خداوند علیم است یعنی علم زیاد دارد . علمش بر همه چیز احاطه دارد  و هیچ چیز بر او مخفی

 و پنهان نیست .

بر ظاهر و باطن همه ی اشیاء آگاه و دانا است و هیچ چیز مانع درک و فهم او نمی شود .

 

خواص :

 

 

1-هرکس به ذکر "  العلیم  " مداومت داشته باشد جهت امرمهمی ، خداوند آن مطلب را

برطرف گرداند .

2- مداومت بر اسم مبارک "  العلیم  " جهت فتوحات قلبیه و اطلاع بر معارف حقّه و بر آمدن حوائج

مهم مجرب است .

3- برای کشف مغیبات ، گفتن این اسم بعد از هر نمازی به عدد "  10  " بارمفید است .

4- هر کس این اسم را بسیار بگوید ، خداوند او را بر دقایق علم ها و خفیّات

اسرار آگاه گرداند.

5- برای برخوردار شدن از علم اشراقی ، در هر روز "  150  " بار "  یا علیم   " خوانده شود .

بهترین وقت برای گفتن این ذکر ، هنگام سحر است و حداقل تعداد این ذکر "  10  " مرتبه

در روز است .

نظرات 1 + ارسال نظر
دریچه ای رو به هنر و فرهنگ یکشنبه 3 مرداد 1395 ساعت 23:39

سیاه بود و سفید

کلاه سرم گذاشتن در زندگی


یک دست لباس تمیز

چه زیبا بود احساسات بردگی


و اندامم بر صلیب

در تنهایی بی رقیب


شبها که آفتاب بود

سایه مترسک سفید بود


روز های که با من, پر می کشیدم با من

پر های سیاه که سیاه در سایه ها عاشقانه


تو بودی با نگاهی در چشمان تو

با یک پا می کشید مرا به آشیانه


شمع شعر تو و تو در تنهای هم

شرق نمی آید خورشید از غم


می دانم که دلخوری ازمن

و من از من و صبر از سنگ


دیگه دیر است

به من نگو برگرد مترسک


خونه برای من صحرای خونِ

خون من گریه پرواز


سر مرگ روی دامنم

نمی دانم چه کار بدی کردم که باید تا آخر روی یک پا می ایستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد