اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

" آیین تربیت فرزند فاطمه(س) " :

Image result for ‫تصویر گل سرخ‬‎

در حدیث شریف کساء حضرت فاطمه(س) در پاسخ سلام فرزند خود امام‌حسن(ع) می‌فرماید:
سلام بر تو ای نور دیده‌ام و میوه دلم. و در پاسخ سلام امام حسین(ع) می‌فرماید: سلام بر
تو ای فرزند من و ای نور دیده‌ام و میوه دلم.
حضرت فاطمه(س) فرزندان خود را همیشه برای یادگیری و تعلیم و تزکیه آماده می‌کرد؛
به عنوان مثال به فرزندش امام‌حسن(ع) می‌فرمود: به مسجد برو، آنچه را از پیامبر شنیدی
فراگیر و نزد من بیا و برای من بازگو کن! حضرت فاطمه(س) شادی و خوشحالی را در بیت
خود تسری می‌داد.
نقل شده که آن حضرت فرزندش حسن(ع) را روی دست می‌گرفت و به بالا می‌انداخت
و می‌فرمود: ای حسن! نظیر پدرت باش و ریسمان ظلم را از حق دور کن، و خداوندی
را که صاحب نعمت‌هاست پرستش کن و با افراد تیره‌دل دوست مباش!(1)
_____________________
1- پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد