اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

بیسکویت کره و پرتقال ( 95 )

,طرز تهیه , آموزش,روش تهیه,[categoriy]


طرز تهیه



کل مراحل تهیش 20 دقیقه بیشتر طول نمیکشه
فر رو روی دمای 180درجه سانتی گراد روشن کنید
برای شروع کره و شکر رو به خوبی بزنید تا یکدست بشه و رنگش هم روشن بشه
تخم مرغ رو اضافه کنید و مخلوط کنید بعد زست پرتقال و آب پرتقال رو اضافه کنید
و در آخر آرد،بیکینگ پودر و نمک رو روش الک کنید و با نوک انگشتان مخلوط کنید(اصلا ورز ندهید)
داخل سینی فر کاغذ روغنی بگذارید و خمیر رو گلوله کنید و با فاصله روی کاغذ بگذارید کمی کوکی ها رو پهن کنید چون زیاد تغییر شکل نمیده
شیرینی ها رو برای 10 دقیقه داخل فر گرم شده قرار بدید
بعد از این زمان از فر خارج کرده کمی که سرد شد به ظرف درب بسته منتقل کنید

البته داغش خیلی خوشمزست



نکته:


نگذارید کوکی ها کاملا خنک شود چون بعد سفت میشه


نکته:


داخل دستور بخاطر استفاده از زست پرتقال از وانیل استفاده نشده ولی من همیشه داخل رسپی هایی که رنده پوست پرتقال هم هست از وانیل استفاده میکنم


نکته:


این کوکی رو با لیمو هم میتونید تهیه کنید


میتونید از طعم دهنده های دیگه ای مثل هل،زعفران،دارچین،و انواع اسانس ها استفاده کنید در این صورت باید به جای آب پرتقال همون مقدار شیر بریزید


برای شکلاتی کردن کوکی هم بجای زست پرتقال پودر کاکائو و بجای آب پرتقال شکلات تلخ آب شده استفاده کنید(درصورت شکلاتی

درست کردن کوکی ها تخم مرغ حتما باید استفاده بشه)

میتونید تخم مرغ هم از این رسپی حذف کنید که در اینصورت از مقدار آرد کمی کم میشه و تقریبا میشه حدودا یک پیمانه سر خالی کمی

کمتر یا بیشتر

وقتی تخم مرغ از رسپی حذف بشه بافت ترد تری پیدا میکنه و تو دهن پودر میشه که فاقد تخم مرغ بیشتر مورد پسند خانواده من بود


تغییر دیگه ای که من روی رسپی انجام میدم اینه که از مقدار آرد خیلی کم میکنم کمی بیشتر از نصف لیوان و و مقدار کره رو هم میکنم150

گرم با ماسوره خمیر رو پایپ میکنم (دراینصورت تخم مرغ نباید استفاده بشه)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد