اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

روز دختر مبارک

Related image

دخترم با تو سخن می گویم ‏

زندگی درنگهم گلزاریست ‏

 

و تو با قامت چون نیلوفر،شاخه ی پر گل این گلزاری ‏

من به چشمان تو یک خرمن گل می بینم ‏

 

گل عفت ، گل صدرنگ امید ‏

گل فردای بزرگ

گل فردای سپید

 

چشم تو اینه ی روشن فردای من است ‏

گل چو پژمرده شود جای ندارد در باغ ‏

کس نگیرد زگل مرده سراغ

 

دخترم با تو سخن می گویم ‏

دیده بگشای و در اندیشه گل چینان باش

 

همه گل چین گل امروزند ‏

همه هستی سوزند ‏

کس به فردای گل باغ نمی اندیشد ‏

 

انکه گرد همه گل ها به هوس می چرخد ‏

بلبل عاشق نیست ‏

 

بلکه گلچین سیه کرداریست ‏

که سراسیمه دود در پی گل های لطیف ‏

تا یکی لحظه به چنگ ارد و ریزد بر خا ک

 

دست او دشمن باغ است و نگاهش ناپاک ‏

تو گل شادای ‏

 

به ره باد مرو ‏

غافل از باد مشو

 

ای گل صد پر من ‏

همه گوهر شکنند ‏

 

دیو کی ارزش گوهر داند ‏

دخترم گوهر من ، گوهرم دختر من

تو که تک گوهر دنیای منی ‏

 

دل به لبخند حرامی مسپار دزد را دوست مخوان ‏

چشم امید به ابلیس مدار ‏

ای گوهر تابنده بی مانند ‏

 

خویش را خار مبین ‏

اری ای دخترکم ‏

 

ای سراپا الماس از حرامی بهراس ‏

قیمت خود مشکن ‏

 

قدر خود را بشناس ‏

قدر خود را بشناس

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد