اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

خدا را صدا می زنم ......

Related image

 

چگونه متوجه شوم خدا به من توجه داردو جواب مرا می دهد ؛ 

 

اگر جوابی نداد چگونه بفهمم مصلحت نبود یا خدا جواب منو نداد؟


با سلام
من مطمئنم که خدا منو دوست داره نمیخوام کاری کنم که خدا از من دلگیر بشه ولی یه موقع هایی کاری رو انجام میدم بعد مدتها میفهمم که کارم اشتباه بوده یا همین الان نمیدونم کارم درست بوده یا نه ؟چه کار باید بکنم؟

ودر لحظه های حساس دوست دارم خدا یه نشونهای بهم بده که بفهمم حرفای منو میشنوه و دلم آررووم بشه

باعرض سلام و تشکر از ارتباط شما با این مرکز.
اگر انسان می خواهد طوری عمل کند که خداوند از او دلگیر نشود و خود نیز بعد از مدتی از عملش پشیمان نشود ،باید از مجموعه قوانینی تبعیت کند که خداوند برای تکامل و پیشرفت بشریت و سعادت و خوشبختی آنان فرستاده است، قوانین تشریعی که به صورت وحی و کتاب آسمانی و تفسیر و تفصیل آن توسط اولیای الهی و معصوم در اختیار انسان قرار گرفته، مجموعه‏ای که بایدها و نبایدها را تشکیل می‏دهد، این فرد با اطاعت کلیه قوانین الهی، رضایت و خشنودی خدا را کسب کرده است.خداوند به او توجه خواهد نمود و خواسته هایش را اجابت می نماید ، اگر گاهی بنده گمان می کند که خداوند خواسته اش را برآورده نکرده ، مهم این است که در هر صورت جواب او را داده ، مقتضای جواب او - برآورده شده خواسته و یا برعکس - همانی است که مصلحت بنده می باشد.
نوشته اید : " نمی خواهم کاری کنم که خدا از من دلگیرشود، ولی گاهی کاری رو انجام می دهم، بعد مدت ها می فهمم که کارم اشتباه بوده . چه کار باید بکنم؟"
دوست گرامی!
بسیار خوب است که در ابتدا با قوانینی که خداوند برای تکامل و سعادت انسان ها به صورت وحی و کتاب آسمانی توسط اولیای الهی و معصوم فرستاده است، آشنا شوید. در واقع با بایدها و نبایدها آشنا شوید . سپس به آموخته های خود عمل کنید . عمل به آموخته است که رضایت و خشنودی خدا را در پی دارد . خداوند به او توجه خواهد نمود و خواسته هایش را اجابت می نماید ، البته میزان و نسبت رضایتمندی خداوند به میزان عمل افراد به کمیت و کیفیت و اخلاص آنان بستگی دارد.
دوست عزیز ،
برخی اعمال از ویژگی‏های برتر و ممتازی برخوردارند، به گونه‏ای که می‏توان آن ها را به عنوان اصول و زیر کارهای جلب رضایت و خشنودی خداوند دانست. باید به قرآن که زبان خداوند است، مراجعه نمود .از زبان آن کشف کرد که انجام چه کارهایی موجب جلب رضایت حضرتش می‏گردد. رضایت وخشنودی خدا در بیش از سی آیه بیان شده است.
به برخی از آیات که تقریباً در بردارنده محتوای بقیه آیات و بیان کننده همه ویژگی­هایی است که رضایت خداوند را جلب می‏کند، اشاره می‏شود.
رضوان و رضایت خدا شامل کسانی می‏گردد که:
1ـ ایمان به خدا و قیامت داشته باشند.
2ـ در صورت لزوم خانه و وطن خویش را برای حفظ دین شان رها کنند و هجرت نمایند.
3ـ با مال جان خویش در راه خدا جهاد نمایند.
4ـ پیوسته پیرو ولایت و امامت باشند. (1)
5ـ رضایت خدا را در صدق و راستی (گفتار و عمل) باید جست و جو کرد. (2)
در یک جمله :
« شرط کسب رضایت خدا ، عمل به وظیفه و تکلیف الهی است که در اسلام به عنوان واجبات و محرمات معرفی شده است. »
اگر می خواهی خداوند به شما توجه داشته باشد، باید بر اساس آن چه که رضایت او را به دنبال دارد، عمل نمایی. اگر چنین کنی، خداوند آرامش را در قلب شما قرار خواهد داد که نشانه توجه او به شما و در حقیقت پاسخ خالق یکتا به خواسته شماست.
نوشته اید : " در لحظه های حساس دوست دارم نشانه ای بهم بدهدکه بفهمم خدا حرف های منو می شنود و دلم آرام بشود"
مطمئن باشید در تمام لحظه ها خداوند صدای شما را می شنود. پرس و جو از نشانه و سوال از شنیدن و نشنیدن صدای ما توسط خالق یکتا وقتی تصور می شود که بین او و انسان جدایی و فاصله و دوگانگی باشد.
در حالی که خداوند از خود ما به ما نزدیک تر است . به تعبیر قرآن کریم : «نحن اقرب الیه من حبل الورید؛ (3) ما از رگ گردن به او نزدیکتریم ».
یار نزدیک تر از من به من است وین عجب بین که من از وی دورم
چه کنم با که توان گفت که دوست در کنار من و من مهجورم
در آیه ای از قرآن کریم خداوند می فرماید : «و هو معکم أینما کنتم ؛ هر کجا باشید خدا با شما است» (4)
فطرت پاک خدا داد انسان برای راه یابی به خدا و یافتن او و درک حضور و احاطه او کافی است چون فطرت آینه خدا نماست. جمال و جلال الهی در این آینه منعکس و جلوه گر است که در اثر انس با عالم خاکی و دلبستن به دنیا و تعلقات آن آینه پاک فطرت زنگار نگرفته ، محجوب و مستور نگشته باشد .به راحتی می توان نشانه های الهی رادرک نمود. حتی اگر زنگار گرفته و مستور گشته ،با زدودن زنگارها و صیقل بخشیدن به آینه فطرت می توان جلای اولیه را به آن بازگرداند.در هر حال مجالی برای این پندار که خدای رئوف جواب بنده را ندهد، وجود ندارد،چه ارحم الراحمین است.
هیچ دعای بنده ای بی پاسخ نمی ماند .همین که دعا می کنیم ،نشان می دهد خدا ما را پذیرفته است.
مولوی می‏گوید:
آن یکی الله می‏گفتی شبی تا که شیرین می‏شد از ذکرش لبی
گفت شیطان: آخر ای بسیار گو این همه "الله" را "لبیک" کو؟
می نیاید یک جواب از پیش تخت چند "الله" می زنی با روی سخت
‏او شکسته دل شد و بنهاد سر دید در خواب او خضر اندر خضر
گفت: "هین" از ذکر چون وامانده‏ای چون پشیمانی از آن کش خوانده‏ای
گفت: لبیکم نمی‏آید جواب زآن همی ترسم که باشم رد باب
گفت: آن "الله" تو "لبیک" ماست و آن نیاز و سوز و دردت پیک ماست
‏ترس و عشق تو کمند لطف ماست زیر هر یا رب تو لبیک‏هاست

پی نوشت‏ها:
1. توبه (9) آیه 19 ـ 21.
2. مائده (5) آیه 119.
3. ق (50)آیه 16.
4. حدید(57) آیه 4.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد