اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

زیارت رایگان امام‌حسین(ع)

Image result for ‫حرم امام حسین‬‎



سدیر نقل می‌کند که امام‌صادق(ع) به من فرمود: ای سدیر! هر روز به زیارت قبر امام‌حسین(ع) می‌روی؟

گفتم: نه فدایت شوم، فرمود: چه جفایی می‌کنی! آیا در هر ماه زیارت می‌کنی؟ گفتم: نه فرمود: در هر

سال یک بار به زیارت می‌روی؟ گفتم: نه همین‌طور است.

امام صادق(ع) فرمود: ای سدیر! چقدر نسبت به امام‌حسین(ع) روی گردان و بی‌اعتنا هستید؟!  آیا

نمی‌دانی که خدای تعالی را هزار هزار فرشته گردآلود و موی پریشان است که بر حسین(ع) می‌گریند.

و پیوسته زیارت می‌کنند و خسته نمی‌شوند؟ چه می‌شود که تو هفته‌ای پنج بار و یا هر روز به زیارت

امام‌حسین(ع) بروی؟

گفتم: فدایت شوم میان من و قبر امام‌حسین(ع) فرسنگها فاصله است.

فرمود: بر بام خانه برو، و به جانب راست و چپ بنگر، و پس سر خود را به سوی آسمان کن و پس از آن

به سوی قبر آن حضرت توجه کن و بگو، «السلام علیک یا اباعبدالله، السلام علیک و رحمهًْ‌الله و برکاته»

در این صورت این عمل برای تو یک زیارت محسوب خواهد شد. و هر زیارتی ثواب یک حج و یک عمره را

دارد. پس از آن من، در هر ماه گاهی بیست بار این کار را انجام می‌دادم. (1)


ــــــــــــــــــــــــــــــــ


1- الکافی، ج 4، ص 589، ح 8

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد