اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

پیتزا قارچ و میگو


زمان آماده سازی
30 دقیقه
حداکثر زمان پخت
30 دقیقه
مناسب برای
3 نفر

به مقدار لازم
پنیر پیتزای رنده شده
به مقدار لازم
نمک و فلفل
1 قاشق چای خوری
زردچوبه
1 قاشق غذا خوری
رب گوجه فرنگی
1 عدد
پیاز
1 عدد بزرگ
فلفل دلمه ای
10 عدد
قارچ              10 عدد
250 گرم
میگو 


پیتزا قارچ و کالباس


برای تهیه پیتزا قارچ و میگو ، ابتدا خمیر آن را آماده می کنیم و یک ساعت درجای گرم قرار می دهیم تا حجم آن دو برابر شود . تا آن زمان مواد پیتزا را اماده می کنیم . یک عدد پیاز را نگینی ریز کرده و در کمی روغن تفت می دهیم تا سبک شود . سپس قارچ و فلفل دلمه ای نگینی شده را نیز اضافه کرده و تفت می دهیم تا آب قارچ ها کاملا کشیده شود . حالا میگو را که قبلابا پیاز رنده شده بخارپز کردید و نگینی خرد کرده ایم را به مواد بالا اضافه کرده و یک تفت کوچک می دهیم . در پایان مقدار کمی نمک ، فلفل و زردچوبه به همراه یک قاشق رب گوجه فرنگی نیز اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی رب نیز گرفته شود و بعد زیر حرارت را خاموش می کنیم .


حالا پف اضافی خمیر را گرفته و آن را به سه قسمت تقسیم می کنیم . سطح کار را آرد پاشی کرده و یک قسمت از خمیر را به قطر نیم سانتی متر روی سطح کار باز کرده و سپس خمیر را داخل قالب پیتزا قرار می دهیم . سپس روی سطح خمیر کمی سس کچاب زده و آن را در سطح خمیر پخش می کنیم . کمی پنیر پیتزا ریخته و بعد از مواد آماده شده روی آن ریخته به طوری که تمام سطح خمیر را بپوشاند . دوباره پنیر پیتزا را روی سطح مواد پخش کرده و در پایان پنیر پیتزا ریخته و در صورت تمایل کمی پودر آویشن نیز روی آن می پاشیم .
دو خمیر باقی مانده را به همین روش آماده می کنیم و کنار می گذاریم .
فر را روشن می کنیم تا گرم شود . سپس پیتزا قارچ و میگو را در فر قرار می دهیم تا خمیر آن بپزد و پنیر روی آن نیز کمی طلایی رنگ شود .

  1. مدت زمان پخت پیتزا در فرهای مختلف متفاوت است . 
  2.  مدت نیم ساعت در دمای 180 درجه پیتزا را در فر قرار داد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد