اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

با جمال خداوند جهان را زیبا دیدن


Related image

 

از رسول خدا(ص) پرسیدند: «بماذا عرفت ربک» خدا را به چه چیزی شناختی؟ 

حضرت فرمودند: «بالله عرفت الاشیاء» به وسیله خدا اشیاء را شناختم. (1)

(من از طریق خدا شناختم که جهانی هست نه اینکه از این جهان بفهمم خدایی هست)

امام سجاد(ع) در دعای سحر ماه رمضان این‌چنین با خدا مناجات می‌کند: «بک عرفتک و
 
انت دللتنی علیک و دعوتنی الیک، ولولا انت لم ادر ما انت» خدایا من تو را به خودت

 شناختم و تو مرا بر وجود خود دلالت فرمودی و به سوی خود خواندی و اگر تو نبودی

 من نمی‌دانستم تو کیستی. (2)

گروهی در پیش روی امام علی(ع) آن حضرت را مدح و ستایش می‌کردند. امام علی(ع)

 فرمودند: «اللهم انک اعلم بی من نفسی و انا اعلم بنفسی، اللهم اجعلنی خیرا مما یظنون

 و اغفرلنا ما لایعلمون» خدایا، تو به من داناتری و من به خود از آنان داناترم. خدایا ما

را بهتر از آنچه گمان می‌برند قرار ده و آنچه را از ما نمی‌دانند بیامرز! (3)

______________________

1- منهاج‌البراعه، ج 19، ص 229

2- مفاتیح‌الجنان، دعای ابوحمزه ثمالی

3- نهج‌البلاغه- حکمت 100
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد