اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

طلوع فجر انقلاب اسلامی


Image result for ‫تصویر مبارزات مردم در پیروز انقلاب‬‎


از هفدهم تا بیست و دوم بهمن 57 ، ایران یکی از دوره های استثنایی تاریخ سیاسی جهان را گذرانید . دراین ایام دو دولت در یک مرکز بدون هیچ گونه مرزبندی مواجه بودند .

با وسعت یافتن دامنه های انقلاب قرار براین شد که سران ارتش پهلوی ، دست به کودتا زده و با به دست گرفتن قدرت ، انقلاب مردی را سرکوب سازند .

از این رو از ساعت چهاربعداظهر21 بهمن 57 حکومت نظامی اعلام شد . پس از اعلان حکومت  نظامی حضرت امام خمینی ( ره)اعلام کردند که مردم به حکومت نظامی اعتنایی نکنند . 

مردم نیز هم چنان به یورش خود به مراکز دولتی و نظامی و انتظامی ادامه دادند و تقریبا تمام این مراکز با ندک درگیری و مقاومت ، تسخیر شد و به دست مردم افتاد . مردم سینه سپرکردند و در برابر تانک ها با فداکاری و جانفشانی ، انقلاب را به پیروزی رساندند . نه فقط تهران بلکه در تمامی شهرهای ایران ، درگیری مردم با بقایای رژیم شاه جریان داشت .

هنگامی که خبر حرکت نیروهای نظامی از شهرهای مختلف ایران به سمت تهران برای سرکوب قیام مردم پخش شد . مردم شهرهای مسیر به درگیری با نیروهای نظامی پرداختند و با بستن راه مانع حرکت آن ها به سمت تهران شدند .

برخی از فرماندهان رده بالای ارتش در این درگیری ها به دست مردم کشته شدند . تا سرانجام ، ارتش بی طرفی خود را اعلام کردند. روز سرنوشت فرا رسید ودر 22 بهمن 1357 ، نظام پوسیده ستم شاهی فرو ریخت و ریشه های فاسد دودمان سیاه پهلوی از این کشور اسلامی کنده شد .

مبارزه 15 ساله ملت مسلمان ایران به رهبری امام خمینی ( ره) به ثمر رسید و با سرنگونی نظام 2500ساله شاهنشاهی انتقلاب شکوهمند اسلامی ایران پیروزگردید .


مهدیه دمی زاده - دهم علوم انسانی - دبیرستان شیخ الاسلام



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد