اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

رساترین فریاد انقلاب مردمی



Image result for ‫تصویر مبارزات مردم در پیروز انقلاب‬‎



دهه فجر از 12 تا 22 بهمن ماه روزهایی ماندگار و فراموش نشدنی در تاریخ ملت بزرگ ماست . روزهایی پیروزی انقلاب اسلامی است : انقلابی که رساترین فریاد تاریخ یعنی امام است ۀآن را رهبری کرد به فرجام رساند و برای حفظ آن با تمام وجود تلاش کرد .

این انقلاب انقلابی با بینش عمیق توحیدی الهام گرفته که مانند عاشورای حسینی بزرگ به یادماندنی است  که در این انقلاب افرادی با اعتقادی وسیع و راسخ نیروهای کافرو باطل را شکست دادند و چشم قدرتمندان را خیره ساختند .

دهه فجرفرصت بازنگری در ارزش ها و آرمان هاست وقتی که امام آمد ستم رفت ، شاه رفت و پلیدی  و تباهی و سیاهی رخت بست . وقتی که امام آمد ، لاله ها سر ازخاک برآوردند و فرشی برای گام های پرصلابت او شدند.

وقتی که امام آمد آزادی به خانه هابرگشت ما استقلال خود را باز یافتیم و جمهوری اسلامی با دست مبارک او بنا نهاد . تاثیر سریع انقلاب اسلامی در منطقه و برآشفتن شعله خشم مردم مسلمان و غیرمسلمان در بسیاری از کشورهای تحت سلطه استعمار ، گواه روشنی براین مدعاست زیرا در کمترمقطعی از تاریخ ، شاهد پیروزی و تاثیرگذاری قاطع مردم بر حکومت فاسد بوده ایم .

مهم ترین و اساسی ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی قیام مردم برای خدا بود و این نکته اساسی برای غربی ها و افراد سیاسی مادی گرا پیوسته به دنبال داشتن رفاه بیستر هستند قابل درک نبود .

حضرت امام ( ره ) پیش از آن که مردم را به انقلاب برضد طاغوت وادار ، انقلابی در درون دل ها یشان آغاز کرد . بنابراین انقلاب بزرگ اسلامی ایران انقلابی بود بر ضد تمام ارزش های به ارث مانده از دوران ستم شاهی ، انقلابی بود روش ها ، منش ها ، سنت های جاهلی.


مریم رسولی - دهم علوم تجربی - دبیرستان شیخ الاسلام 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد