اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

پدر و مادر را راضی نگه دارید!


 Related image



  دقت کنید که پدر و مادرتان را راضی نگهدارید. اگر از دنیا رفته‌اند، سحرها هنگام 


      نماز شب برایشان دعا کنید.


 اگر وضع مالی‌تان خوب است برایشان گوسفند بکشید و خیرات بدهید. هر چیزی که 


پدر و مادرتان در زمان حیات دوست داشتند برایشان خیرات بدهید که به آنها می‌رسد...


 یکی از خویشان ما می‌گفت: «من سر قبر پدرم در امامزاده عبدالله در حال خواندن 


فاتحه بودم که یک عده هندی از مقابلم گذشتند. من حواسم پرت شد و مشغول تماشای 


آنها شدم و حمد و سوره‌ام را بدون حضور قلب خواندم.


همان شب پدرم را در خواب دیدم که به من می‌گفت: «این چه حمد و سوره‌ای بود


 که برای من خواندی؟!»


ما به تجربه دیده ایم کسانی که پدر و مادر از آنها راضی بودند دست به هر چی زدند


 طلا شده 

و همچنین دیده ایم کسانی که پدر و مادر از آنها ناراضی بودند ,حالا به هر دری می زنند


 کارشان درست نمی شود


بعد هم پیش ما می آیند و می پرسند: چرا ما هر کار می کنیم ، کارمان اصلاح نمی شود؟


خبر ندارند به خاطر این است که پدر و مادر از آنها ناراضی اند.‌..



کتاب بدیع الحکمة،حکمت ۲۵

نظرات 1 + ارسال نظر
نعمتی دوشنبه 14 اسفند 1396 ساعت 20:58 http://sarinsavalan.blogfa .com

لایک

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد