اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

چوروس


زمان آماده سازی
30 دقیقه
حداکثر زمان پخت
60 دقیقه
275 گرم
آرد
250 گرم
آب
60 گرم
کره
3 عدد بزرگ
تخم مرغ
1/2 قاشق چای خوری
وانیل
1 قاشق سوپخوری
شکر
1/2 قاشق چای خوری
نمک
به مقدار لازم
شکر اضافه
به مقدار لازم
پودر دارچین
چوروس



برای تهیه شیرینی چوروس ، ابتدا آب ، شکر ، کره و نمک را داخل قابلمه ای ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا کره در آب حل شده و شکر نیز ذوب شود . وقتی مواد ما شروع به جوش زدن های ریز کرد ، آرد را یکباره اضافه کرده و مرتب هم می زنیم تا به صورت خمیری یکدست به شکل گلوله ای وسط قابلمه در آید . سپس خمیر را از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم تا کمی خنک شود .
تخم مرغ ها را هم در یک کاسه شکسته و به همراه وانیل کمی هم می زنیم تا از حالت لختگی درآید و بعد کم کم به خمیر اضافه کرده و با همزن هم می زنیم تا تخم مرغ ها کاملا به خورد خمیر برود . سپس مقداری از خمیر را داخل قیف می ریزیم . داخل قابلمه روغن می ریزیم تا کاملا داغ شود . سپس از خمیر داخل روغن به صورت نوارهای باریک با ماسوره شکوفه به اندازه ۱۰ سانت زده و با قیچی برش می زنیم . تمام چوروس ها را به همین روش آماده کرده و اجازه می دهیم تا رنگ آن قهوه ای شده و کاملا سرخ شوند و سپس از داخل روغن خارج کرده و روی حوله تمیزی قرار می دهیم تا روغن اضافی آن گرفته شود و بعد در ترکیب شکر و پودر دارچین می غلتانیم .
برای سس شکلاتی هم ۱۰۰ گرم شکلات و ۶۰ گرم خامه را داخل کاسه ای ریخته و روی حرارت غیر مستقیم ( بخار کتری ) قرار می دهیم تا شکلات ها ذوب شوند و بعد هم می زنیم تا خامه و شکلات کاملا باهم ترکیب شده و سس شکلاتی آماده شود .
سپس شیرینی چوروس را با سس شکلاتی سرو می کنیم .

نظرات 1 + ارسال نظر
عسل چهارشنبه 23 اسفند 1396 ساعت 12:04 http://asalkade.com

سپاس از شما بانوی گرامی و سرآشپز آیکابان
خدا به همه سلامتی بدهد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد