اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

ای کاش درختی باشم .......


 عکس ای کاش درختی باشم سلمان هراتی

 

ای کاش درختی باشم


تا همه تنهایان


از من پنجره‌ای کنند


و تماشا کنند در من



 

کاهش دلتنگی شان را
 

 

اگر این گونه بود


پس دلم را


به سمت دست نخورده ترین قسمت آسمان می‌بردم


تا معبر


بکرترین عطرها باشم

 

که تاکنون هیچ مشامی نبوییده باشد
 

 

و قاب تصویر های متحرک


از خیال سبز در باغ آسمان


که قوی‌ترین چشم‌ها آن را

 

رصد نمی‌توان کرد
 

 

ای کاش درختی باشم


تا از من دریچه‌ای بسازند


و از آن خورشید را بنگرند


که حرارت و بزرگی را


ازپیشانی مردی وام گرفت


که خانه‌ای داشت

 

کوچکتر از دو گام که برداری
 

 

ای کاش مرا تا خدا وسعت دهند


تا نشان دهم


انسان یعنی


چهل سال آیینه‌وار زیستن


من تصویرهایی دارم از سکوت که در بیابانش

 

واژه ها لالند و کلمه ها کوچک
 

 

بروز سکوت


در جنگل کلمه


چگونه آیا؟

 

ای کاش پنجره‌ای باشم!
 
 
" سلمان هراتی "

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد