اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

انسان بعد از مرگ کجا می رود؟ قسمت 1


 Related image

 

روح پس از آن که به وسیله فرشته مرگ قبض شد، در جهان دیگری به نام برزخ قرار می‌گیرد و ارتباط او با دنیا قطع می‌گردد؛ البته رابطه روح با افرادی که در دنیا هستند، امری محال و غیرممکن نیست‌، امّا چنین نیست که روح هر فردی بتواند با هر کسی که بخواهد رابطه برقرار کند، چنان که انسان‌های زنده هم نمی‌توانند با ارواح مردگان تماس بگیرند.


روایت مرگ انسان در لحظه مرگ ، زمانی که قلب از تپش باز می ایستد و مرگ فرا می رسد ، پس از خروج روح از جسم ، ابتدا به یک حالت آرامش و آسایش گسترده و عمیق می رسد…


کلیه ی دردها ورنج ها ، به یک باره ناپدید می شود و یک فروغ تابنده اطراف روح پدید می آید.روح ازجهان مادی پرازدغدغه ونگرانی وحرص ودل شوره وشکست های پی در پی مالی و روحی جداشده و درفضایی معلق ، آکنده از نور و روشنایی قرار می گیرد…روح تا مدت کوتاهی در کنارجسد خودباقی      می ماند .


دراولین لحظات مرگ از بالا یا کنار به جسم بی جان خود و کسانی که در کنار جسم بی روح او هستند می نگرد.این منظره برای روح بی ارزش است و حتی جسد روح نیز برایش بی تفاوت است.


زیرا پس از مرگ ، برای اغلب ارواح آنچه بر سر جسم شان می آید زیادمهم نیست. البته این بی توجهی به وضعیت شخصی آن ها و یا خویشاوندانی که در این دنیا باقی مانده اند نیست بلکه فقط احساسات دردنیای ارواح مشابه آن چه که دراین دنیاتجربه می کنیم نیست.


به همین دلیل حتی ارواح هیچ کنجکاوی برای دیدن چگونگی دفن جسم خود ندارند.اما با وجود این باز هم ارواحی هستند که از تماشای احترامی که پس از مرگ و در مراسم تدفین توسط دوستان و خویشاوندان به آن ها گذاشته می شود لذت می برند.


این ارواح مایلند برای چند روز پس از مرگ جسم شان در محل باقی بمانند.(معمولا تا پایان مراسم کفن و دفن)البته گذشته زمان ، برای ارواح نظیر گذشت زمان زمینی نیست. چند روز زمینی ما ممکن است برای آن ها فقط چند دقیقه باشد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد