اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

مرده‌ها در هنگام تشییع جنازه حرف می‌زنند؟


Image result for ‫منظره پاییز‬‎


هنگامی که به تشییع جنازه مرده‌ای می‌رویم،‌ بدانیم که روح مرده اطراف ما در حرکت است 


و قدم به قدم با ما تا قبرستان می‌آید ولی ما او را نمی‌بینیم و جملاتی را می‌گوید که ما


 نمی‌شنویم:

 

 رسول‌ خدا (ص) می‌فرمایند:


وقتی که مرده‌ را در‌ تابوت‌ حمل‌ می کنند، روحش‌ اطراف تابوت‌ به‌ پرواز‌ در می آید و


 پیوسته‌ ندا می دهد:

 

 ای اهل‌ من‌! ای فرزندان‌ من‌!


دنیا با شما بازی نکند همان‌ قسمی که‌ با من‌ بازی کرد؛ مال‌ دنیا را از طریق‌ حلال‌ و غیر


حلال‌ جمع‌آوری کردم‌ و سپس‌ همه‌ را برای غیر خود گذاردم‌،  پس‌ عیش‌ و راحتی و 


گوارائی آن‌ مال‌ برای دیگران‌ است‌ و عواقب‌ حساب‌ و تبعات‌ آن‌ برای من‌؛ پس‌ بترسید


 و حذر کنید از مثل‌ آن چیزی که بر من‌ وارد شد.


بحارالانوار ج ۶ ص ۱۶۱

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد