اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

شهادت امام علی ( ع ) 3

 

Related image 

 

ای قرار ِ دلِ پریشانم


که ز دل آه می کشی گاهی


با من ِ دل پریش حرفی زن


گریه ام را اگر نمی خواهی


***


می توانی اگر پدر وا کن


لحظه ای چشم های بسته تان


نیمه جان ، جانِ من به لب آمد


با نگاهِ سر ِ شکسته تان


***


جان زینب به خاطر مادر


بار دیگر بایست بر سر پا


کوری چشم ابن ملجم ها


حال تو خوب می شود بابا



***


بعدِ مادر ندیده بودم که


موی خود ذره ای خضاب کنی


نکند قصد کردی از داغت


خانه را بر سرم خراب کنی



***


نذر کردم مُفَتِحُ الابواب


دری از روی لطف بگشاید


چه کنم هرچه می کنم آخر


سر ِ بشکسته هم نمی آید



***


                                                                   با دو شیشه گلابِ چشمانم


شسته ام خونِ خشک گیسویت


یاد پهلوی مادر افتادم


با تماشای وضع ابرویت



***


چشم ِ من ردِّ خون سر را از


مسجد کوفه تا به اینجا دید


یادِ آن ردِّ خون که از خانه


تا در ِ مسجد مدینه چکید

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد