اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

روز تعیین برنامه سال


 Related image

 

امام علی(ع) به ابن عباس فرمود: شب قدر در هر سال هست. در آن شب برنامه سال فرود می‌آید و پس از پیامبر خدا(ص) کسانی هستند که آن برنامه برعهده آنها است. 
ابن عباس گفت: آنان کیانند؟ حضرت فرمود: من و یازده نفر از نسل من، پیشوایانی محدث(که از عالم غیب با آنان سخن گفته می‌شود.) (1)
همچنین سعیدبن یسار نقل می‌کند: پیش معلی بن خنیس بودم که فرستاده امام صادق(ع) آمد. به او گفتم: از امام صادق(ع) درباره شب قدر سوال کن. وقتی برگشت، به او گفتم: پرسیدی؟ گفت: آری، آنچه را خواستم و آنچه را نمی‌خواستم، به من خبر داد و فرمود: خداوند در آن شب مقدرات آن سال را حتمی می‌کند. سپس آن را (توسط ملائکه) به سوی زمین فرو می‌آورد. پرسیدم: نزد چه کسی؟ فرمود: «الی من تری» به کسی که می‌بینی (یعنی خدمت خود حضرت به عنوان امام آن عصر) (2)

ـــــــــــــــــــــــــــــــ

1- کافی، ج1، ص 532

2- بصائرالدرجات، ص 221
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد