اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

رضایت خدا از انسان به اندازه رضایت او از خدا


   Related image

 

معاذبن‌جبل از پیامبر گرامی(ص) نقل کرده است که خداوند عزوجل فرمود: ای 

آدم! به سبب مشیت من تو کسی شده‌ای که هرچه را برای نفست می‌خواهی انجام

می‌دهی، و با اراده من، نفس تو اراده می‌کند، و به فضل نعمت من بر تو، قادر به

معصیت و نافرمانی شده‌ای، و به وسیله همت و عفو و عافیت من بر توست که


فرایض مرا بجا می‌آوری و ادا می‌کنی، پس من در احسان کردن به تو سزاوارترم، و

تو هم در گناه کردن و نافرمانی از من سزاوارتری.
 
 
پس خیری که از من به تو می‌رسد به سبب لیاقتی است که از خود نشان داده‌ای، و

شری که از من به تو می‌رسد، جزا و پاداش خیانتی است که مرتکب شده‌ای... من

همواره دست از ترسانیدن تو برنداشته، و تو را در فریفتگی و غفلت نگرفتم، و تو

 را تکلیف نکردم به چیزی که بالاتر از طاقت و توانایی تو باشد، و بر تو بار نکردم

 از امانت (احکام) مگر آنچه را که بر آن قدرت داشته باشی، و من از تو همان اندازه 

راضی هستم که تو از من راضی باشی، و هرگز تو را عذاب نکنم مگر به آنچه کرده‌ای.(1)

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1- سخن خدا (کلیات احادیث قدسی)، آیت‌الله سیدحسن شیرازی، ترجمه
 
ذکرالله احمدی، ص 66
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد