اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

به مناسبت هفته دفاع مقدس ( 2 )


 

 

Image result for ‫تصویرطنز جبهه‬‎

 

    ( طنز جبهه 6 ) :

 به من می گفت : آقا شما یه چیزی بهش بگو !

من که هرچی می گم فایده نداره !

گفتم : چی شده ؟!

گفت: پسرمه به من می گه برادر!!

تازه اومده جبهه خودش رو گم کرده ،

می گه اینجا پدر و پسر نداره همه برادریم !

     " شادی روح پدران شهید صلوات "

*******************************************************

   ( طنز جبهه 7 ) :

          " ترکش "

 مادرش برای بدرقه اومده بود .

مدام قربان صدقه اش می رفت ودشمن رو نفرین می کرد .

– مادر دعاکنید ماهم شهید بشیم ، دعای مادر زود مستجاب میشه .

– خدا نکنه مادر ، الهی صدام شهید بشه !

که این جور بچه های مردم رو به کشتن میده .

     " شادی روح مادران شهدا صلوات "

*************************************************************

   ( طنز جبهه 8 ) :

 یکی از بچه های تازه وارد تومنطقه گم شده بود .

نیمه شب جلوی پاش ترمز زدیم ،

هراسان اومد جلو وگفت : گم شدم اخوی ، می خوام برم شهرک ولیعصر .

راننده ماهم خیلی شوخ بود، گفت : شهرک !! اشتباه اومدی برادر!

باید بری سه راه آزادی ازاآن جا برای شهرک ماشین داره !

بیچاره نمی دانست بخنده یا گریه کنه .

     " شادی روح شهدای راننده صلوات "

***********************************************

                                          

    ( طنز جبهه 9 ) :

          عبادت خالصانه !

 روزهایی که خبری از تک و پاتک نبود ،

روزه می گرفت و تا لنگ ظهر می خوابید .

هرکی هم می رفت سراغش بیدارش کنه می گفت :مزاحم نشید ،

مشغول عبادت هستم ( خواب روزه دار عبادته ! )

         " شادی روح امام و شهدا صلوات "

****************************************************************

   ( طنز جبهه 10 ) :

تو تاریکی نیمه شب ،

بعضی وقت ها بچه ها اشتباهی تو قبری که دیگران کنده بودند برای

عبادت خودشون ، می رفتند !

یه شب من هم این اشتباه رو کردم فرداش صاحب قبر اومد سراغم گفت :

فلانی دیشب گوربه گورم کردی !

جایی نداشتم برم عبادت کنم ، بیشتر دقت کن برادر !

          " شادی روح شهدا صلوات "

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد