اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

اثر نماز اول وقت (حکایت اهل راز)


 مشرق نیوز - عکس/ نماز قبل از افطار حاج قاسم


یکی از کارمندان عالی‌رتبه شهرداری نقل کرد که: به علتی مرا از شهرداری اخراج کردند. خدمت حاج شیخ حسنعلی نخودکی رفتم، ایشان فرمودند: نمازهایت را اول وقت بخوان، چهل روز دیگر کارت درست می‎شود. مدت یک ماه گذشت اثری ظاهر نشد.

مجدداًً مراجعه کردم فرمودند: گفتم چهل روز دیگر! هرچه فکر کردم آثار و امیدی در ظاهر نبود، روز چهلم در خیابانِ نزدیک یک قهوه‎خانه نشسته بودم. شهردار سابق مشهد آقای محمدعلی روشن با درشکه از آن محل عبور می‎کرد، بلند شده سلام کردم. درشکه را نگاه داشت پرسید چرا اینجا نشسته‎ای، مگر کاری نداری؟ شرح حال خود را گفتم.

تصاویر : سردار قاسم سلیمانی، شب گذشته در کنار رهبر معظم انقلاب

گفت با من بیا. با ایشان سوار درشکه شدم، رفتیم به استانداری و فوری دستور داد رفع اتهام از من کرده مرا به خدمت برگرداندند، درست قبل از ظهر چهلمین روزی که مرحوم حاج شیخ فرموده بودند، حکم اعاده به خدمت مرا داده و مشغول کار شدم.  


کتاب: آثار و برکات نماز اول وقت، صفحه 25

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد