اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

بـــوی خاطــــره‌‌ها


 

پوستر منظره پوستر پاییز پوستر منظره پاییز پوستر پاییزی پوستر طرح پاییز
 
 
  شب است و باغچه‌‌های تهی ز میخک من
و بـــوی خاطــــره‌‌ها در حیــــاط کوچک من


حیاط خلوت من از سکوت سرشار است
کجاست نغمه غمگینت ای چکاوک من؟


به سکه ‌سکه اشکم تو را خریدارم
تویی بهــای پس‌اندازهای قلّک من


بگیر دست مرا ای عـــروس دریایی
بیا به یاری دنیای بی‌عروسک من


تورا به رشته‌ای از آرزو گـره زده‌اند
به پشت پنجره سینه مشبّک من


کسی نیامده - حتّی کلاغ‌‌های سیاه –
به قصد غارت جالیــــز بی‌مترسک من


کبوترانه بیـــا تخـــم آشتـــــی بگذار
میان گودی انگشت‌‌های کوچک من


شب است و خواب عمیقی ربوده شهر مرا
کجــاست شیطنت کودکـــی و سوتک من؟


بترس از این همه لولو که پشت پنجره‌اند
بخواب شعر قشنگم، بخواب کودک من...

 

سعید بیابانکی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد