اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

اشعار و متون ادبی

نظم و نثر ادبی

هرچه کنی، به خود کنی


Related image
 
انسان موجودی شگفت انگیز است؛ زیرا همیشه در حال تحول و شدن است و تا زمانی که در دنیا است و حتی پس از آن در عالم برزخ می‌تواند از این تغییرات مثبت و منفی سود برد؛ زیرا شاکله هر کسی را اعمال و افکار او می‌سازد؛ چنانکه اعمال و افکار او را شخصیت او می‌سازد. این تبادل میان عمل و شخصیت موجب می‌شود تا انسان همواره در حال تغییر و تبدل باشد. خدا درباره این تغییرات دائمی به انسان هشدار داده و می‌فرماید به گونه‌ای عمل کنید که خود عمل و آثاری که به جا می‌گذارد، نیک و سازنده باشد، نه منفی و غیر سازنده.(بقره، آیات 126 و 162 و 285)
در سوره یس می‌فرماید: وَنَکْتُبُ مَا قَدَّمُوا وَآثَارَهُمْ؛ آنچه را از پیش فرستاده‏‌اند همراه با آثار اعمال درج مى ‏کنیم.(یس، آیه 12)
این ثبت الهی بیرون از وجود آدمی انجام نمی‌گیرد، بلکه در درون آدمی انجام می‌شود؛ از این رو انسان با اعمال خوب و بد خویش، از خود چهره‌ای می‌سازد که ملکوت آن می‌تواند انسان فرشته یا انسان حیوان یا انسان سنگ باشد.(اعراف، آیه 179؛ فرقان، آیه 44)
پس همان طوری که اعمال خوب چون ایمان به قرآن و اسلام ،نورانیت را در دل آدمی می‌آفریند و انسان را صاحب نورانیت می‌کند که در آخرت و جهان بی‌خورشید، دارای نور باشد(حجرات، آیه 7؛ انعام، آیه 122؛ شوری، آیه 52؛ حدید، آیه 13)  همچنین اعمال بد و زشت آتشی در درون می‌آفریند که دوزخ و دوزخیان دیگر از آن می‌سوزند.(همزه، آیات 5 تا 9)
لذا انسان باید مواظب باشد چه اعمالی را انجام می‌دهد. براین اساس خدا می‌فرماید: إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِکُمْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا؛ اگر نیکی کنید به خودتان نیکی کردید و اگر بدی کنید به خودتان بدی کرده‌اید.(اسراء، آیه 7)
در این جملات خدا با آوردن لام ملکیت بیان می‌کند که هر کسی مالک حقیقی اعمال خودش است؛ حال این اعمال، خوب باشد یا بد، باید بداند: «هرچه کنی، به خود کنی/گر همه نیک و بد کنی».  

ثبات مؤمن سخت‌تر از کوه


Image result for ‫تصویر منظرهای زمستان‬‎

  
قال‌الصادق(ع): ‌
 
«المومن اصلب من الجبل، تستقل منه و المومن لایستقل من دینه شیء»
 

امام صادق(ع) فرمود:
 
مومن از کوه سخت‌تر است، از کوه کم می‌شود، ولی از دین مومن ابدا چیزی
 
کم و کاسته نمی‌شود.

دلم تنگ است یامهدی کجاماندی؟


 Related image


دلم تنگ است یامهدی کجاماندی؟


بگودیشب نمازت را کجاخواندی؟


 

کناربارگاه مرتضی بودی؟


ویا که زائرموسی الرضا بودی؟


 

بگودرمکه درحال دعاهستی ؟


 و یا مهمان شاه کربلا هستی؟  


 

ویا هرنیمه شب دلتنگ وتنهایی..


عزاداربقیع وقبرزهرایی؟



 

*اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج*

عاقبت آزار منتظران


  Image result for ‫تصویر امام عصر‬‎


 مردی از اهل سنّت سامره که نام او مصطفی الحمود بود، از خادمان حرم بود که کاری جز اذیت و آزار زائران و گرفتن مال آنها با هر حُقه ای نداشت و اکثر اوقات در سرداب مقدس بود، در آن مکان کوچک که پشت قسمت ناصر عباسی است و اغلب زیارات مربوط را حفظ داشت و هر کس داخل می شد در آن مکان شریف و شروع می کرد انجام زیارت، او که از خباثت چیزی کم نداشت، آن شخص زائر را از حالت زیارت و حضور قلب می انداخت و مدام زائر را متوجه توهین ها و مزخرفات خود می نمود.


شبی در خواب، حضرت حجت علیه السلام را دید که به او می فرماید: تا کی زائران مرا می آزاری و نمی گذاری زیارت بخوانند؟ تو را چه به مداخله در این کار؟ بگذار ایشان را (راحت باشند) و آنچه می گویند. سپس بیدار شد در حالتی که هر دو گوشش را خداوند کر نمود پس از آن دیگر چیزی نشنید و زائران از (شرّ) او راحت شدند و این چنین بود تا آنکه فوت کرد.


کتاب نجم الثاقب، ص ۴۷۳

چگونه مورد توجه امام عصر(عج) قرار گیریم؟


 Image result for ‫تصویر امام عصر‬‎


در قرآن و روایات به صورت صریح تاکید شده است که پس از برخورداری انسان از اعتقاد صحیح، نوبت به عمل می‌رسد و آنچه می‌تواند آدمی را به خدا و حجت او نزدیک و نزدیک‌تر کند، تلاش در راه انجام دادن وظایف(تعهد به واجبات و ترک محرمات الهی) است.

حضرت مهدی(عج) بر اساس یکی از توقیعات رسیده از ایشان فرمودند:
«اگر شیعیان ما که خداوند آنها را به اطاعت خویش موفق بدارد بر ادای عهد و پیمان ما یک دل و همراه می‌شدند، هرگز سعادت دیدار ما از ایشان به تاخیر نمی افتاد».(1)
همچنین فرمودند:
«هر یک از شما به گونه‌ای عمل کند که به محبت ما نزدیک شود و از کارهایی که او را به خشم و غضب ما نزدیک می کند، برحذر باشد».(2)
این سخنان نورانی می‌رساند که بهترین وسیله برای نزدیکی به خدا و جلب عنایت امام عصر(عج) تلاش برای سازندگی فردی است. البته یاد امام عصر(عج) در هر شب و روز در این مسیر بسیار راهگشا خواهد بود. چه خوب است که روزمان را با یاد آن حضرت و توسل به او شروع کنیم و به همین گونه به پایان برسانیم. و چه زیباست که پیوسته ساعتی را برای عرض سلام و ارادت به ساحت مقدسش اختصاص دهیم و چه بجاست که به نیابت از آن حضرت، کارهای عبادی(مثل نماز، روزه و صدقه) انجام دهیم.
البته در کنار خودسازی و یاد امام عصر(عج) لازم است به دنبال تحقق اهداف امام در عرصه اجتماعی باشیم و در این راستا برای زمینه سازی ظهور آن حضرت، بستر سازی برای بروز ارزش های اسلامی و انسانی در جامعه، و تلاش برای فراگیر شدن فرهنگ انتظار و ضرورت حاکمیت الهی تلاش کنیم.
به راستی آیا می شود آدمی این گونه زندگی کند و مورد توجه و عنایت امام عصر(عج) قرار نگیرد؟!

پی نوشت ها : 1. الاحتجاج، طبرسی، ج2، ص315. 2. همان، ص323-324.


بخش مهدویت تبیان، خبرگزاری حوزه

 

هواپیماها این‌طوری چک می‌شن! /کاریکاتور




" پایگاه خبری تحلیلی اعتدال "

هرچند هوای دل من طوفانی است ........


 Related image



" پل "

 

هرچند هوای دل من طوفانی است


بنیاد دلم نهاده بر ویرانی است


 

در من اما پلی است از درد و نیاز


می خواندم آن سوی که آبادانی است


 

" سلمان هراتی "

ورق بازی زنان در مسجدالحرام! (+عکس) !!!


علی رغم انتشار بازی ورق در عربستان و کشورهای خلیج فارس اما بازی کردن آن از سوی زنان، در یک مکان عمومی آن هم در داخل مسجد الحرام اتفاقی نادر در عربستانی به شمار می رود که مسئولیت حرمین شریفی در مکه و مدینه را برعهده دارد.
 

انتشار تصویری از چهار زن که در حال ورق بازی در مسجدالحرام هستند، در محافل مختلف عربستان و خارج از این کشور جنجال به پا کرده است.

به گزارش ارم نیوز، پس از انتشار این تصویر که در فضای مجازی در این کشور و دیگر کشورها جنجال به پا کرده، کاربران این شبکه ها ویدئویی را از یکی از اعضای هیات علمای ارشد این کشور به نام «شیخ عبدالله المطلق» منتشر کرده اند که وی در آن درباره شروط جواز این بازی سخن می گوید.

شیخ المطلق در این فیلم مدعی می شود که هیچ مانعی از ورق بازی وجود ندارد به شرط اینکه انسان را از نماز باز ندارد، به درگیری و نزاع میان بازی کنندگان منجر نشود و باعث تلف شدن وقت و به بطالت سپری شدن آن نشود.

در این تصویر که در داخل مسجد الحرام منتشر شده است، چهاز زن درحال ورق بازی هستند. این موضوع نه تنها در عربستان بلکه در خارج این کشور نیز جنجال به پا کرده است.


ورق بازی زنان در مسجدالحرام! (+عکس)


علی رغم انتشار بازی ورق در عربستان و کشورهای خلیج فارس اما بازی کردن آن از سوی زنان، در یک مکان عمومی آن هم در داخل مسجد الحرام اتفاقی نادر در عربستانی به شمار می رود که مسئولیت حرمین شریفی در مکه و مدینه را برعهده دارد.

«مشعل الزاهد» نویسنده و روزنامه نگار عربستانی در واکنش به این تصویر نوشت: ورق بازی دختران در مسجد الحرام، بی احترامی به قداست این مکان شریف و بی ادبی و اهانت به احساسات زائران بیت الله الحرام را نشان می دهد.

کاربر دیگری که خود را «المهاجر» معرفی کرده درباره این تصویر نوشته است: به سطحی از نادانی و استهزا رسیده ایم که در محوطه مسجدالحرام ورق بازی می کنند. آیا چنین صحنه ای برای مسلمانان مناسب است؟ آنها به زائران و نمازگزاران اطراف خود احترام نگذاشتند… خداوند قبیح گرداند کسانی را که اسلامش را می دانند اما حدودش را نمی دانند.


کدخبری : ۵۹۳۹۰۲


 
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - 19 February 2018
 
 
" سایت تحلیلی خبری عصرایران "

عملیات انتحاری «داعش- درویش»‌ها سرپوش بر کدام مسائل بود؟!


گزارش خبری تحلیلی کیهان

 

در آخرین روز از ماه بهمن داعش مسلکانی که خود را درویش می نامند، منطقه پاسداران تهران را به محلی برای آشوب و اغتشاش بدل کردند. چندین شهید، تعدادی مجروح بستری در بیمارستان و همچنین حجم بالایی از خودروهای اوراق شده مردم، تخریب دیوار خانه‌ها و سنگ‌های خیابان و خاکستر آتش حاصل آشوب و اغتشاش 12 ساعته



سرویس سیاسی-

داعش –دراویش در منطقه پاسداران بود.

ماجرا با دستگیری فردی به‎نام رستمعلی به اتهام سرقت و با شکایت شاکی خصوصی کلید خورد. جمعی از اعضای این فرقه به همین بهانه مقابل کلانتری پاسداران تجمع کرده و خواستار آزادی سارق می‌شوند. داعش –دراویش‌ها در ادامه با گستاخی هرچه تمام‌تر ماموران نیروی انتظامی را تهدید کرده  نیم ساعت مهلت  می‌دهند تا سارق مذکور بی‌هیچ قید و شرطی آزاد شود! پس از آن است که درگیری‎های وحشیانه آغاز می‎شود  و انواع سلاح سرد و حجم بالای سنگ و شیشه‌های کوکتل مولوتف که از قبل توسط این جماعت اوباش مهیا شده بود، آشکار می‌شود.  داعش – دراویش‌ها  اموال عمومی مردم را آتش می‎زنند و تخریب می‎کنند  با بریدن و آتش زدن یک درخت تنومند در مقابل کوچه و آتش ناشی از کپسول‎ها بر التهابات دامن می‌زنند. 

درست زمانی که  نیروهای یگان  ویژه ناجا برای آرام کردن فضا در محل حضور یافته‌ بودند ناگهان اتوبوس سفیدرنگی که از چند روز قبل در آن خیابان پارک شده، با سرعت به سمت نیروهای ناجا و مردم حمله می‌کند. 
اتوبوس مذکور متعلق به یکی از پیروان فرقه گنابادی به نام «یاور محمد ثلاث» و با پلاک شهرستان بود که در روز‌های اخیر در حاشیه خیابان گلستان هفتم پاسداران متوقف بوده است.حرکت دیوانه‌وار این اتوبوس در خیابان پاسداران باعث شهادت حداقل ۳ مامور نیروی انتظامی و زخمی شدن تعدادی از پرسنل کلانتری ۱۰۲ پاسداران و آسیب رسیدن به ۱۲ دستگاه خودروی عبوری و پارک شده مردم و هم‌چنین زخمی شدن تعدادی از عابران پیاده شد
.راننده اتوبوس دیوانه بلافاصله پس از این اقدام وحشیانه توسط ماموران نیروی انتظامی حاضر در صحنه دستگیر شد. ماجرا به همین حمله ختم نمی‌شود و در حالی که نیروی انتظامی ظاهرا دستور داشته است که وارد درگیری نشود زیر باران سنگ داعش – دراویش‌ها است که با زور به پشت بام خانه‌های مردم رفته‌اند، یک سمند به جمع نیروهای انتظامی و بسیج حمله می‌کند و  یک تن از نیروهای بسیج شهید می‌شود. 
درگیری‌ها در نهایت با دستگیری تعداد زیادی از اوباشی که  امنیت منطقه را مختل کرده‌اند، آدم کشته‌اند، به خانه‌های مردم حمله کرده‌اند، کوکتل مولوتف پرتاب کرده  و درخت بزرگ و قدیمی سر خیابان را انداخته و آتش زده‌اند غائله می‌خوابد.

جنایت و آدم‌کشی با ژست صلح طلبی

پرتاب بمب دست ساز، قداره‌کشی و  حمله اتوبوسی منجر به قتل به نیروی انتظامی به شیوه گروه های تروریستی نظیر داعش در برخی شهرهای اروپایی توسط داعش – دراویش‌ها در حالی است که این جماعت  خود را  صلح طلب و مهربان و مهر پرور می نامند و ادعا می‌کنند سنت  فرقه شان  سنتی خشونت پرهیز است.
آنچنان که یکی از اعضای باند دراویش به نام « فرها-ن » ضمن مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایسنا،  به تبرئه این فرقه از جنایت دوشنبه شب پرداخته و مدعی شده است : « دراویش هیچ‌گاه آغازکننده خشونت نبودند. دراویش هیچ‌گاه نمی‌خواستند که این اتفاقات بیفتد. آنها همواره تجمعاتی مسالمت‌آمیز داشته‌اند، اما درباره این اتفاقات باید دید که چه کسانی می‌خواهند از این اغتشاشات سود ببرند و تقصیر را بر گردن دراویش بیندازند.»

وی در ادامه در حالی که فیلمهای موجود کاملا عاملیت اصلی این اغتشاشات را به این جماعت منتسب می کند ، مدعی می شود : « هیچ کسی موافق خشونت نیست و حتی یک مورد پیدا نمی‌شود که دراویش آغازکننده خشونت، اغتشاش و ضرب و شتم بوده باشند. اتفاقی که شب گذشته افتاد باعث ناراحتی ما شد، در مسلک و مرام درویش‌ها انجام چنین حرکت‌هایی وجود ندارد. دراویش هیچ‌گاه خشونت‌طلب و عامل آغازکننده درگیری نبودند .»
از سوی دیگر وزیر کشور نیز در اظهارنظری عجیب و تامل برانگیز درباره آشوب و جنایت داعش – دراویش ها گفت : « رسانه های خارجی و... موضوع را به گونه ای مطرح کردند که منتسب بشود به جریان دراویش در کشور، ما جریان دراویش در کشور را جریان عاقلانه، منطقی و معتدل می‌دانیم»!
درحالی که معلوم نیست حمله داعش – دراویش مسلح به قمه و گرز و دشنه به مردم و نیروهای انتظامی را در کدام دائره المعارفی جریانی عاقلانه و منطقی و معتدل می‌نامند؟ و اساسا صدق وفاداری  این جماعت به عقلانیت و منطق و اعتدال را باید در لقلقه زبانی شان جست یا جنازه هائی را که در کف خیابان پاسداران بجا گذاشتند؟

آشوب و اغتشاش به پشت‌گرمی کدام جریان یا اشخاص؟

در شرایطی که  بررسی تصاویر و فیلم هایی که خود اعضای فرقه منتشر کرده‌اند، نشان‌ دهنده آمادگی این گروه برای  اقدامات تروریستی و جنگ شهری  و همچنین کشاندن اعتراض به خشونت مسلحانه است، پرسشی که به اذهان متبادر می‌شود این است که جماعت داعش - دراویش پشتشان به  کدام جریان  یا اشخاص گرم است و چه ماموریتی دارند که  این چنین بی محابا و وقیحانه جنایت 
می‌کنند و آدم می‌کشند و  نیروهای نظامی و انتظامی کشوری را تهدید می کنند که انبوه داعشی‌ها و سایر تکفیری‌های مورد حمایت مستقیم آمریکا، اسرائیل، انگلیس، فرانسه و شیوخ عرب منطقه را قلع و قمع کرده و پوزه کثیف قدرت‌های بزرگ جهانی حامی آنان را به خاک مالیده است.
جنایاتی که این گروه در پوشش دراویش مرتکب شده‌اند در حالی است که  اخیرا شاهد کشف یک شبکه پیچیده و مهم جاسوسی در پوشش فعالان محیط زیستی بوده‌ایم . 
ابوالفضل حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در باره جزئیات این پرونده جاسوسی به دانا گفته است: «سید امامی در کنار یک تیم بزرگ دیگر که در قالب NGO ها فعالیت 
می‌کردند، پروژهای جاسوسی و زیست محیطی شامل موضوعات زیست محیطی، نفوذ در جامعه علمی ایران و جمع آوری اطلاعات از اماکن حساس و حیاتی کشور از جمله پایگاه‌های موشکی 
کشور و ... را پیگیری می کردند».
وی همچنین گفت: «از سال های گذشته این افراد به بهانه حفاظت از محیط زیست به استان‌های مختلف حتی شهر دامغان هم سفر کرده بودند و اعضای این شبکه در برخی از مناطق استراتژیک کشور تعدادی دوربین در ظاهر برای رصد امور زیست محیطی نصب کرده بودند که در واقع پوششی برای رصد فعالیت های موشکی کشور بوده است».
دبیر کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه این افراد از سوی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری به استان‌ها معرفی می شدند عنوان کرد: «دوربین های زیادی از سوی این گروه در مناطق مختلف کشور برای رصد فعالیت های زیست محیطی در کشور نصب شده اما اساساً فعالیت های زیست محیطی را به منظور پیگیری خواسته های اروپا و صهیونیست ها رصد می کرده اند».

فتنه دراویش اشرافیو به حاشیه راندن مسائل اقتصادی

از سوی دیگر جنایت و ایجاد ناامنی بی دلیل داعش- دراویش ها در شرایطی اتفاق می افتد که  مشکلات اقتصادی و معیشتی گریبان گیر کشور است و سهمگین‌ترین جنگ اقتصادی تاریخ بر  مردم تحمیل شده که ترکش های آن را در افسار گسیختگی بازار ارز شاهد بودیم . در چنین شرایطی دراویشی عجیب و غریب با کت و شلوارهای فاستونی انگلیس، سوار بر خودروهای شاسی بلند در خانه‌های اشرافی کاخ گونه، و تابعیت
دوگانه با خانه هایی مجلل تر در پاریس و لندن بر خلاف دراویش قبل، پرخور،کاخ نشین،خشن، کوکتل به دست و ناجوانمرد به بهانه دستگیری یک سارق کشور را درگیر آشوب و بحران می کنند ، آدم می کشند، به اموال عمومی خسارت می‌زنند و خانه ها و اموال مردم را تخریب می‌کنند  و عجیب‌تر استقبال برخی مسئولین از حاشیه سازی برای فرافکنی و فراموش شدن مطالبات مردم است . 

نسبت اصلاح طلبان با فتنه گران جدید

فتنه گران جدید ابایی ندارند که ماموریت واگذار شده را با خشونت و جنایت تمام پیش ببرند؛ نوبت قبل، ری استارتی ها در اصفهان و دورود و .... آدم کشی و جنایت کردند و حالا دراویش که با حلقه قبلی همپوشانی دارند. دی ماه گذشته، قبیل همین شرارت و جنایت و خشونت را دیدیم. این شیوه عربده و ارعاب  دقیقا شیوه گروه های تروریستی اجیر، از سازمان منافقین تا القاعده و داعش بوده است.
اما نکته قابل تامل اینجاست که طیف مدعی اصلاح طلبی در مواجهه با جنایت های زنجیره ای ارهابیون به جای محکوم کردن  صریح و پرحجم با آنها افق مشترکی را در ساختار شکنی، ویرانگری و ناامن سازی نیابتی تعریف می کنند. اصلاح طلبان عموما در برابر برخی جنایات در سال های اخیر بیش از آنکه آشوبگران را تخطئه کنند، دستگاه های امنیتی و انتظامی را مورد نقد قرار داده اند و یا چنان موضع گرفته اند که جماعت آشوبگر از آنها ناراحتی به دل نگیرند و احیانا احساس تنهایی نکنند! نکته جالب اینجاست که اصلاح طلبان در پرستیژهای سیاسی خود را همواره مخالف خشونت معرفی می کنند ولی در همین چند سال اخیر از قداره کش‌های فتنه 88، داعشی های سوریه!، اغتشاشگران 96 و حتی اینک دراویش داعشی نیز به نوعی حمایت کرده اند.
این جریان همچنین در مواقعی با سکوت توام با رضایت خود این جنایتکاری و خشونت را، نوعی جنجال مثبت(!؟) می بیند که باعث می‌شود افکار عمومی از مسئله ناکارآمدی غربگرایان و وارونه درآمدن وعده های برجامی منحرف شوند. روشن است که مسئله فراتر از معرکه گیری فلان یا بهمان فرقه است.
 
پنجشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۱

سال هفتاد و ششم شماره ۲۱۸۵۰
 
"  کیهان" 

ای کاش که دربساط ما آهی بود .....


 

Related image

 

 " آرزو "

 

ای کاش شب دل مرا ماهی بود


زین تاریکی به صبحدم راهی بود


 

این جا منم و  شب و درونی خالی


ای کاش که دربساط ما آهی بود

 

" سلمان هراتی "

درسوگ حضرت فاطمه زهرا (س ) 19


Image result for ‫تصاویر برای شهادت حضرت فاطمه‬‎

 

خسته ام ،منتظرم ،لحظه شماری سخت است


روز و شب از غم تو گریه و زاری سخت است



می روم گاه به صحرا که فقط گریه کنم


گریه وقتی به سرت سایه نداری سخت است



می روم تا در و همسایه نگویند به تو


گوش دادن به غم فاطمه کاری سخت است



طاقت آوردن این زخم زبان ها دیگر


بیش از آن سیلی و آن ضربه ی کاری سخت است



فرض کن پیش تو لیلای تو را آزردند


بعد از آن سر به بیابان نگذاری سخت است



بال و پر زخم ،قفس تنگ ،در این وضعیت


زندگی از نظر هر دو قناری سخت است



منتظر باش علی جان پدرم می آید


تک و تنها دل شب خاکسپاری سخت است


***کاظم بهمنی**

در سوگ حضرت فاطمه زهرا ( س ) 18


 

Related image

 

دنیاست چو قطره ایّ و ، دریا زهرا


کی فرصت جلوه دارد اینجا ، زهرا



قدرش بود امروز نهان چون دیروز


هنگامه کند و لیک فردا ، زهرا



خالق چو کتاب خلقت انشا فرمود


عالم چو الفبا شد و معنا ، زهرا



احمد که خدا گفت به مدحش : لولاک


کی می شدی آفریده ، لولا ، زهرا



طاها و علی دو بیکران دریایند


وآن برزخ ما بین دو دریا زهرا



او سرّ خدا و لیلة القدر نبی است


خیر دو سرا ، درخت طوبی ، زهرا



بر تخت جلال ، از همه والاتر


بر مسند افتخار ، یکتا ، زهرا



در آل کسا محور شخصیّتهاست


مابین اَب و بَعل و بنیها ، زهرا



سر سلسله ی نسل پیمبر کوثر


سرچشمه ی نور چشم طاها ، زهرا



تنها نه همین مادر سبطین است او


فرمود نبی : اُمّ ابیها ، زهرا



آن پایه که دیروز پیمبر بنهاد


امروز نگهداشته بر پا ، زهرا



از احمد و مرتضی چه باقی ماند


از مجمعشان شود چو منها ، زهرا



حرمت بنگر که در صفوف محشر


یک زن نبود سواره الا زهرا



هنگام شفاعت چو رسد روز جزا


کافی است برای شیعه ، تنها ، زهرا



حیف است ( حسانا ) که در آتش سوزد


آن شیعه که ورد اوست : زهرا ، زهرا


***استاد حاج حبیب الله چایچیان(حسان)***

در ایام شهادتت ، دل های مان به سوی بقیع و روضه ی رضوان خانه ات پر می کشد.



Related image


فاطمه جان نخستین ستاره ایی بودی که در عرش همچون خورشیدی به اوج رسیدی ستاره ای


 نیلی به رنگ جراحت آسمان و زخم زمان .


ای ام ابیها ! ای مهربان ترینمادر حبیبه حق و شفیعه ی حشر پدر و مادرم فدای دست های


 مهربانت باد ، تو محورآسمان ایثاری و اولین علت خلقت . ای مادر رسالت و همتای ولایت .


به روزی می اندیشم که پس از واقعه ی غدیر ، همراه با حسنین به خانه اهل مدینه می رفتی 


و بابیان زیبا حجت الهی را برغافلان تمام می کردی  و بدین سان آغاز، حمایت از ولایت ، سر


لوحه خصایل آسمانی ات بودی .


غبارغم از سیمای زیبای علی می زدودی و بر زخم هایش مرهم . فتوحات مولا، رهین 


مهربانی توست .


هنوزخطابه های رسایت سراج راه مجاهدان است وبرآفاق تاریخ می تابد پاره ی تن


 رسول یار بودی ویگانه یاوریکتا امیر عاشقان تلالو ذولفقار علی وامدارعزم و عزت تو


 بود آن گاه که بر بی بصیرتان و دنیاپرستان غضب می کردی ، غضبناکی آفریدگارقادر ، 


آشکارمی شد .


 رضای تو رضای حق بود و باخرسندی ات ، تمامی اهل عرش و ساکنان قدس خرسند از


رضامندی .


در ایام شهادتت ، دل های مان به سوی بقیع  و روضه ی رضوان خانه ات پر می کشد.


زهرا عسکری زاده - دهم تجربی - دبیرستان شیخ الاسلام