آن قدر بیصدا و خموش از ترانهای
حِس میکنم شکسته و بیآشیانهای
آقا شنیدهام پِی مرکب دویدهای
پای برهنه، نیمهی شب، چی کشیدهای؟
با پنجه زهر بر جگرت چنگ میزند
با لکّههای خون به لبت رنگ میزند
گیسو سفید، قدّ کمان، بین بستری
آقا چه قدر پیر شدی... شکل مادری
اشک فراق در نگهت موج میزند
دلواپس یتیمی موسی بن جعفری
چشم بقیع منتظر مقدمت شده
تو آخرین امانت شهر پیمبری
حالا به یاد خاطره دست بستهات
گریان برای غربت زهرا و حیدری
آتش گرفت خانهات امّا کسی نشد
در بین شعله کُشته دیواری و دری
دشمن برای قتل تو شمشیر میکشید
قلب نبی ز غصه تو تیر میکشید
پیغمبر خدا به کجا بود...کربلا...
آنجا که خون ز فاجعه تصویر میکشید
وقتی سر حسین به نیزه بلند شد
کلّ سپاه نعره تکبیر میکشید
علی صالحی
سلام _ امام _ زمانم (عج )
این نبودنت ، بد بودنم را به رخم می کشد !!
کی و کجا وعده دیدار ما ؟؟؟
اللهم _ عجل _ لولیک _ الفرج تعجیل در فرج
سه صلوات
تا زنده ام عاشقت می مانم
هزار بار نوشتی بیا بیا دیر است
هزار بار نوشتم که پای دل گیر است
شکست نیم نگاهت سکوت آینه را
نگاه کردن تو انتشار تصویر است
هزار بار برایت سرودهام، اما
غزل برای تو تنگ است، دست و پاگیر است
غروب فرصت خوبی برای دیدن بود
دریغ چشم تو از این کرانهها سیر است
تو با دعای توسل گذشتی از پاییز
به استخاره نشستیم ما، دگر دیر است
نه من، نه تو، نه غزل، هیچ کس مقصر نیست
گناه زردی ما روی دوش تقدیر است
پانته آ صفایی
ماندیم زدیدار تو آواره و حیران
ای عشق خدایی همه ای چشمه ی جوشان!
چشمان شقایق همه در راه تو مانده است
ای شور غزل در نفس سبز بهاران
دیریست در اندیشه ی خود غوطه ورم تا
با نام تو آذین شود این سینه به عرفان
سرگشته و حیران همه در ورطه ی طوفان
ای ساحل امنیت این شیعه مسلمان
زندان جنون گشته زمین بی نفس تو
برگرد بیا ماهمه چون خیل اسیران
مولود تویی وعده ی موعود تویی تو
برگرد عدالت بنما ظلم بسوزان
تو آیه ی عشقی تو همه سوره ی عدلی
ای نور تجلی شده از صاحب قرآن
در حد توان نیست که وصف تو بگویند
گر جمع شوند و بنگارند دبیران!
فرهاد مرادی
قالالنبی(ص):
لولا ثلاثه فی ابن ادم ماطأطأ راسه شیئ:
المرض و الموت و الفقر وکلهن فیه و انه لمعهن لوثاب»
پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود:
اگر سه (نقطه ضعف) در آدمی نبود، چیزی سر او را فرود نمیآورد
( و خم نمیکرد):
بیماری،
مرگ و
فقر.
این هر سه را دارد و با این حال گردنکشی و چموشی میکند.(1)
ـــــــــــــــــــــــــــــ
1- بحارالانوار، ج 69، ص 53
رئیس جمهور آمریکا گفت: احتیاجی نداریم در تنگه هرمز باشیم.
به گزارش جام جم آنلاین از مهر، دونالد ترامپ امروز دوشنبه در پیامی توئیتری نوشت: چین ۹۱درصد و ژاپن ۶۲درصد نفت خود را از تنگه هرمز تأمین می کند و بسیاری دیگر از کشورها همچنین.
رئیس جمهور آمریکا در این خصوص نوشت: پس، چرا ما برای سال های طولانی از خطوط کشتیرانی دیگر کشورها در ازای هیچ، محافظت می کنیم؟ همه این کشورها باید خودشان از کشتی هایشان در این مسیر خطرناک محافظت کنند.
وی ادامه داد: ما حتی احتیاج نداریم آنجا باشیم؛ چراکه با فاصله زیاد به بزرگترین تولیدکننده انرژی در جهان تبدیل شده ایم. درخواست آمریکا از ایران خیلی ساده است: نه سلاح هسته ای و نه حمایت بیشتر از تروریسم.
" جام جم "
کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ
کار ما شاید این است
که در افسون گل سرخ شناور باشیم
دست در جذبه یک برگ بشوییم و سر خوان برویم
روی ادرک؛ فضا؛ رنگ؛ صدا؛ پنجره؛ گل؛ نم بزنیم
ریه را از ابدیت پر و خالی بکنیم
از چنار؛ از پشه؛ از تابستان
در به روی بشر و نور و گیاه و حشره باز کنیم
که میان گل نیلوفر و قرن
سهراب سپهری
«فی تقلب الاحوال علم جواهر الرجال، و الایام توضح لک السرائر الکامنه»
امام علی(ع) فرمود:
در تغییر و گردش حالات (بلندی و پستی،توانگری و تنگدستی و بیماری و
تندرستی) گوهرهای مردان (عیب و هنر آنها) فهمیده میشود و روزگار نیتهای
پنهان را برای تو آشکار میسازد. (1)
___________________
1- بحارالانوار،ج 77، ص 286
باید برعکس خواست دشمنان عمل کنم
بعد از آنکه شاه فرار کرد و انقلاب مردم به اوج خود رسید، امام در پاریس بودند و ما هم میل نداشتیم که امام به ایران تشریف بیاورند، چون میترسیدیم نکند خدای نکرده به جان ایشان صدمهای وارد بشود. چون آنچه که مهم بود حفظ جان امام عزیزمان بود و امام در عین حالی که در پاریس تشریف داشتند در عین حال تماس برقرار بود.
پیامها، مصاحبهها و اعلامیههایشان مرتب میرسید. یک روز صبح زود اول اذان بود مرحوم استاد شهید آیتالله مطهری به منزل ما تلفن کردند و گفتند دیشب از پاریس به من تلفن شده که امام تصمیم دارند به ایران بیایند و فرمودهاند یک منزل محقری که ساختمانش نو نباشد در قسمت پایین شهر تهران برای من اجاره کنید که من میخواهم بیایم تهران. این خانه جایی باشد که مردم بتوانند بیایند ولیکن خانه، خانه اعیانی نباشد و در محل پایین هم باشد، در میان توده مردم.
من آن موقع خیلی ناراحت شدم، به ایشان عرض کردم که تلفن کنید حتیالمقدور فشار بیاورید که امام تشریف نیاورند چه اینکه امام آنجا که هستند الان دستورات را صادر میفرمایند، پیامهای ایشان هم میرسد، مبارزه را رهبری میکنند و جان خودشان به خطر نمیافتد.
گفتند هیچ چیز نمیتواند در اراده ایشان اثر بگذارد. امام تصمیم گرفتند قاطعانه بیایند و بعد که من خودم از امام سؤال کردم، امام فرمودند: بله من وقتی حس کردم دیگر کار از دست رژیم در رفته، رشته از دست آمریکا در رفته، تمام دشمنها به من اصرار دارند که شما فعلاً یک ماه دیگر نروید. آمریکا با واسطه، رژیم با واسطه و ایادی رژیم با واسطه این را به من میگویند.
من فهمیدم که الان مصلحت در رفتن من است و آن چیزی که دشمنان میخواهند باید به عکس آن عمل کنم و تصمیم گرفتم که حرکت کنم.
* آیتالله شهید محلاتی- روزنامه اطلاعات - 14/11/61
حضرت هود(ع) از قوم عاد و از پیامبرانی بود که برای دفاع از حق و کوبیدن شرک و دوگانهپرستی و مبارزه با فساد و تبهکاری قیام نمود و در این راه سختیهای فراوانی را متحمل شد. قوم عاد نیز مردمی از عرب و انسانهای ماقبل تاریخ بودند که در الجزیره سکونت داشتند. آنان دارای اجساد و قدمهای بلند، بسط در خلقت و صاحب قدرت و قوت بودند. در شهرنشینی و تمدن دارای قدمت و ترقی بوده و شهرهای آباد، زمین بارور و دارای باغات خرما و کشاورزی بودند. در معرفی آنان همین بس که قرآن کریم درباره آنان میفرماید: «الم تر کیف فعل ربک بعاد ارم ذات العماد التی لم یخلق مثلها فی البلاد»
ای رسول ما! آیا ندیدی که خدای تو با قوم عاد چه کرد؟ و نیز به اهل شهر ارم که صاحب عظمت و قدرت بودند چگونه کیفر داد؟ در صورتی که مانند آن شهر در استحکام و بزرگی و تنعم، در بلاد عالم نبود. (فجر - 6 تا 8)
این قوم، با این همه نعمت و رفاه و آسایش، به جای شکر و سپاسگزاری از منعم، به شرک روی آوردند. به خاطر فخرفروشی و از روی هوا و هوس بر بلندیهای زمین، قلعهها و بناهایی مانند برج میساختند به گونهای که گویا همیشه در جهان خواهند ماند.
حضرت هود(ع) هر چه بیشتر در هدایت و ارشاد آنان کوشش کرد کمتر نتیجه گرفت. آنان امتناع نموده، نبوت او را انکار کردند و به ایشان نسبت جنون و سفاهت دادند. از روی تمسخر به او میگفتند: از خدایت بخواه که در عذاب ما تعجیل نماید. پس خداوند بلا و عذابش را نازل فرمود و بدینوسیله همه را هلاک ساخت و گروهی که به او ایمان آورده بودند را به رحمت خود نجات داد. (1)
____________________
1- بلاها و بلادیدگان، فرجالله هدایتنیا گنجی، مرکز اطلاعرسانی غدیر.
خداوند فرمود اگر شکر کردید ، برای شما نعمت را زیاد می کنم و اگر کفران
کردید ، همانا عذابم سخت است . شکر هر چیزی مناسب خود آن چیز است !
شکر پول ، کمک کردن و انفاق به فقیر است ؛ شکر علم ، تعلیم دادن و شکر
قدرت ، گرفتن دست ضعیف !
حاج محمداسماعیل دولابی
خوشحال کردن انسان محزون چه با بذل مال و چه با سخن نیکو ، چه با کنار
اونشستن ، گناهان را پاک می کند .
آیت الله سید علی قاضی ( ره )